הקרן לעסקים בינוניים חילקה עד כה כ-900 מיליון שקל

הקרן מאשרת בממוצע הלוואות בסך של כ-3.5 מיליון שקל ביום, כאשר ההלוואה הגדולה ביותר שאושרה עד כה הינה על סך 16 מיליון שקל, הסכום המקסימאלי המאושר להלוואה בודדת, והיא ניתנה ע"י בנק הפועלים

הקרן להלוואות לעסקים בינוניים חילקה עד היום הלוואות בערבות המדינה בסך של כ-902 מיליון שקל ל-332 חברות, כך מדווחת היום (א') קבוצת המידע BdiCoface אשר מנהלת את הקרן.

עוד נמסר כי הקרן מאשרת בממוצע הלוואות בסך של כ-3.5 מיליון שקל ביום, כאשר ההלוואה הגדולה ביותר שאושרה עד כה הינה על סך 16 מיליון שקל, הסכום המקסימאלי המאושר להלוואה בודדת, והיא ניתנה ע"י בנק הפועלים.

עוד מציינים ב-BdiCoface כי ל-29% מהחברות אושר כל הסכום שביקשו וכי ל-44% מהחברות אושרו למעלה מ-80% מהסכום אותו ביקשו. עוד עולה כי עד היום הגישו 1,120 חברות בקשות מקדמיות לקרן, כאשר מתוכן 693 חברות הגישו בקשות מלאות, לאחר שעברו את התהליך הראשוני בהגשת הבקשה. מספר ההלוואות שאושרו בוועדה עומד היום על 332.

לפי הנתונים, מספר העובדים הכולל בחברות להן אושרו ההלוואות עומד על 24,000 עובדים. כשני שליש מהפניות לקרן נעשו על ידי חברות מענפי התעשייה והמסחר, ואילו 14% מהחברות משתייכים לענף הבינוי.

נזכיר כי במסגרת תוכנית משרד האוצר להתמודדות עם המיתון במשק, הקימה ממשלת ישראל קרן להעמדת הלוואות בערבות המדינה לעסקים בינוניים ישראליים בישראל. הבנקים המפעילים את הקרן הם בנק הפועלים, מרכנתיל דיסקונט ובנק אוצר החייל. תפקידה של הקרן, בין היתר, הוא לתאם בין הממשלה לבנקים, לפקח ולהבטיח יישום הכללים של העמדת ההלוואות לעסקים.