נכשל המו"מ בין האוצר לצה"ל על העלאת גיל הפרישה

בכיר באוצר: "אין כבר תקווה להגיע להסכמה. המו''מ נכשל. נעביר את ההצעה שלנו להכרעת הממשלה"

המו''מ בין משרד האוצר לבין צה''ל בנושא העלאת גיל הפרישה נכשל, וזאת אחרי שנה כמעט בה נערכו מספר רב של דיונים בין בכירי שני הגופים ללא כל תוצאה, כך נודע ל"גלובס".

גורמים המעורבים במו''מ דיווחו כי בשבועיים הקרובים צפויה להתקיים פגישה נוספת, אך בכיר באוצר מסר כי "אין כבר תקווה להגיע להסכמה. המו''מ נכשל. נעביר את ההצעה שלנו להכרעת הממשלה".

לדבריו, הכישלון מוסבר בכך ש"בצה''ל טרם הפנימו כי יש צורך בשינוי מבני רחב. הבעיה היא כי הם אינם מוכנים לכל העלאה משמעותית בגיל הפרישה". לדברי גורמים באוצר, ההצעה האחרונה שהגישו פקידי האוצר היתה "נדיבה למדי", לפיה גיל הפרישה בצה''ל יעלה ל-50 שנה. נזכיר כי גיל הפרישה בצה''ל עומד בממוצע על 40 שנה וזאת לעומת גיל 67 בשאר המשק.

בשבועיים הקרובים צפויים באוצר לגבש עמדה סופית בנושא באמצעות הצעת מחליטים והממשלה כבר תהיה אחראית להכרעה. גורמים בירושלים העריכו היום כי טרם הגעת ההצעה לממשלה צפוי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לנסות לתווך בין שני הגופים כדי להגיע לפתרון מוסכם וזאת באמצעות מנכ''ל משרדו, אייל גבאי.

מדובר צה''ל נמסר בתגובה: "גיל הפרישה מצה"ל עולה בהדרגה משום שצה"ל מבין כי עליו לבגר את גיל משרתי הקבע - ומיישם זאת בצורה מדודה ומתוכננת. מגמה זו תימשך בעקביות ובזהירות על מנת לשמור על האפקטיביות המבצעית והארגונית של צה"ל. ההידברות הרציפה בין צה"ל לאוצר בנושאים אלו מצויה כעת בעיצומה, ולכן אין בכוונתנו להתייחס לתכניה".