"שידורי ה-HD הצילו את הספורט העולמי"

סגן נשיא ‏FOX SPORTS‏ מסביר בראיון ל"גלובס" מדוע מכל המדינות בעולם בחרה הרשת האמריקנית להשיק ערוץ ‏‏HD‏ דווקא בישראל: "הישראלים עדיפים בגלל היכולות הטכנולוגיות שלהם"

שנת 2010 מסמנת במידה רבה את ההתאוששות של טלוויזיית הספורט העולמי. יחד עם תעשיית התקשורת הבינלאומית כולה, גם הערוצים שבמשך שנים בנו את כל המוניטין שלהם על אירועי ספורט יקרים וייחודיים נאלצו במהלך 2009 להדק את החגורה. ערוצי ספורט רבים, במיוחד בארה"ב, נחשבו כמותרות והציבור האמריקני הפנה להם עורף. לדברי ג'ק סטנספילד, סגן נשיא בכיר של פוקס ספורטס ופוקס אינטרנשיונל, מה שסייע לענף השוקק והעשיר הזה בתקשורת היא דווקא הטכנולוגיה. "ה-‏HD‏ הציל את הספורט העולמי", הוא אומר, בראיון ל"גלובס" ממפקדת ‏‏FOX SPORTS‏ ביוסטון, טקסס.

סטנספילד טוען שדווקא המצב הכלכלי הנוכחי "הוא חלק מהסיבות בגללן החלטנו לעבור ל-‏HD‏. זו שיטה שהתפעול שלה הפך זול משמעותית, וזה יילך וישפר את הסטנדרט שלנו בשידור ספורט. השקענו ושיפרנו את מה שאנחנו יכולים טכנולוגית לעשות ב-‏HD‏, ועל כן הורדנו את המחיר. זה לא יקר כפי שזה היה. השקענו בתשתיות. התעשייה הפכה את זה יותר יעיל כלכלית. עכשיו נדיר שלא מוצאים משהו לשידור ב-‏HD‏".

רק ב-yes. בינתיים

מבחינת חובב הספורט הישראלי, ‏FOX SPORTS‏ עלתה לכותרות לפני שבוע וחצי, כשמכל המקומות בעולם בחרה דווקא בישראל כמדינה בה תשיק את שידורי ה-‏‏HD‏ שלה מחוץ לארה"ב. בשבוע שעבר נרשמו שידורי הבכורה בישראל, מה שקבע נכון להיום 3 ערוצי ספורט יעודיים ל-‏HD‏ בישראל (יורוספורט, ספורט 5 ‏HD‏ ו-‏FOX SPORTS HD‏), ועוד אחד ממש בקרוב של צ'רלטון).

הערוץ עלה ללקוחות ‏yes‏ בלבד לפי שעה ("היינו רוצים כמה שיותר שותפים ישראלים", אומר סטנספילד באשר לעלייה ב-‏HOT‏). בתחילה הוא יינתן בחינם ללקוחות שירכשו את ערוץ ספורט 5 ‏HD‏. "אני חושב שיש מספר סיבות בגללן החלטנו להגיע לישראל תחילה", הוא אומר, "הראשונה שבהן היא טכנולוגיית אות ה-‏HD‏, שעוברת ישירות מהמטה שלנו ביוסטון באמצעות סיבים ללוויין שמחובר ישירות לעמיתינו הישראליים. יש לנו מערכת משוכללת שרק בחודש האחרון התקנו ורק בסוף השנה שעברה הצלחנו לעשות קפיצת דרך טכנולוגית ולארגן את המערכת כך שנוכל להעבירה ל-‏yes‏ ביתר קלות. מעבר לזה דיברנו עם שותפים אחרים שלנו ברחבי העולם, ואני חושב שהישראלים עדיפים במקרה זה, בעיקר בגלל היכולות הטכנולוגיות".

* מה אתה יודע על שוק הספורט הישראלי?‎‎

‏"ההיכרות שלי את השוק הישראלי נובעת מהנחת הבסיס שתמיד בראש הרשימה יהיו הספורטאים והקבוצות המקומיות, במיוחד אלו שזוכות להכרה בינלאומית. אני יודע שאצלכם מירב העניין הוא בענפי הכדורגל והכדורסל. אחר כך, אני יודע שאוהבים אצלכם מאוד את המפעלים הבינלאומיים הגדולים, כמו גביע העולם בכדורגל, הצ'מפיונס ליג, הליגה האירופית וליגות מקומיות כמו הספרדית. באשר לספורט האמריקני, גילינו שהישראלים אוהבים בראש ובראשונה את ה-NBA‏, במיוחד עכשיו כשיש שם את עמרי כספי ויש גם עניין מוגבר בליגת המכללות. מעבר לזה הצופים הישראלים הקבועים ב-‏FOX SPORTS‏ הם חובבי הטניס והגולף. גם קרבות מאוד מעניינים אתכם".

ג'ק סטנספילד / צילום: יח
 ג'ק סטנספילד / צילום: יח

ג'ק סטנספילד

לדברי סטנספילד, ה-HD‏ לא רק מאפשר לקיים כלכלית את שידורי הספורט, אלא איכות הצפייה גם מסייעת לקהלים חדשים לגלות ענפים שלא נחשבו בעיניהם אטרקטיביים עד כה. זה בדיוק מה שהוא מנסה לעשות בישראל, מדינה בה פוטבול ובייסבול - שניים מהענפים המרכזיים בערוץ - אינם בדיוק כוס התה הלאומית. "אני חושב שקהל היעד הוא אנשים שמעריכים את המשחקים", אומר הבכיר, "אנחנו באמת חושבים שבאמצעות המעבר ל-‏‏HD‏ נצליח להגדיל את הקהל הזה. זה תהליך איטי עבור הקהל והספקים. אני חושב שהאתגר הוא לספק תוכן באיכות גבוהה, ושהאות יהפוך את המוצר לטוב יותר באופן הצגתו. ענפי ספורט כמו בייסבול, הוקי, ואפילו ליגת ה-‏NFL‏ - כולם נראים הרבה יותר טוב בשיטת שידור של ‏HD‏. ‏FOX‏ כבר פועלת בשוק הישראלי, כמו גם בשווקים זרים אחרים, ואין ספק שיש לנו קהל הדוק מסוים מאוד שאוהב את הספורט האמריקני. אנחנו יודעים שספורט מסוים מוערך יותר ב-‏HD‏. ההוקי היה מאוד פופולארי בצורת שידור זו בערוץ, ויש לנו את המאסטרס בקרוב בגולף שהוא ספורט שמאוד אוהבים לראות ב-‏HD‏".