שיא של גועל ביחסי עבודה בישראל: 80 סדרניות של קרליין פוטרו ב-SMS

בחברת אמילה הסבירו כי הודעות ה-SMS נועדו להעביר לסדרניות מסר ישיר כדי "למנוע מפח-נפש" ■ הסדרניות אמנם ידעו כי הן מיועדות לפיטורים רשמיים - אבל שום דבר לא הכין אותן לסוג כזה של "פרידה"

נראה כי לפעמים אין גבול לשרירות-הלב של מעסיקים מסוימים: מסתבר כי בשבוע שעבר כ-80 סדרניות המועסקות בחברת קרליין "זכו" לקבל מסרון (SMS) למכשיר הטלפון הנייד שלהן, המבשר על פיטוריהן מהחברה. הסדרניות אמנם ידעו כי פעילות השיווק והסדרנות של החברה נרכשה על-ידי סנו ועל כן הן מיועדות לפיטורים רשמיים, כאשר רובן אמור להיקלט מחדש על-ידי סנו. ואולם, שום דבר לא הכין אותן לסוג כזה של "פרידה" - ובטח שלא הצדיק זאת.

בחברת אמיליה , שרכשה לאחרונה את פריגו-קרליין, הסבירו היום (א') כי הודעות ה-SMS נועדו להעביר לסדרניות מסר ישיר כדי "למנוע מפח-נפש", שעלול היה להיגרם אם היו מקבלות את ההודעה בדרכים בלתי ישירות - זאת ככל הנראה משום שרשימת המפוטרים כבר הופצה בקרב העובדים בדרכים לא דרכים, כנראה באמצעות שמועות.

לצד הסדרניות פוטרו 12 אנשי מכירות ועוד 10 עובדי אדמיניסטרציה. אנשי המכירות, כך על-פי העדויות, פוטרו באמצעות שליחים שהגיעו לביתם, בערב יום שישי האחרון.

יצויין כי הסדרניות ומערך השיווק כולו, המונה כ-120 עובדים, הצטרפו לאחרונה להסתדרות. ההסתדרות סיכמה עקרונית עם חברת אמיליה כי כל עובד שיפוטר יזכה לפיצויים מוגדלים, ואילו חברת סנו, שרכשה את פעילות השיווק, הבטיחה לקלוט את מרבית המפוטרים.

לא רק בקרליין

לפני כשנה קבוצה של עובדים שהועסקו בטלויזיה החינוכית הגישו עתירה לבית הדין לעבודה, לפיה חברת כוח-האדם שהעסיקה אותם באופן טכני פיטרה אותם באמצעות הודעה קולית במשיבון. המקרה של קרליין, כך נראה, מהווה שיא חדש של גועל בשוק העבודה הישראלי.