זרח קרסה השבוע ב-35% - ורוצה להאריך שוב את האופציות

זרח מעוניינת להאריך את מועדי המימוש על אופציות 2 ו-3, שנמצאות הרחק מחוץ לכסף בעקבות הצלילה במניה

לאחר הכישלון במבחני ההפקה שנערכו בקידוח "צוק תמרור 4", שהביא לצניחה במניה, פועלת כעת שותפות חיפושי הנפט זרח להאריך את מועד המימוש על אופציה 2 שלה ל-7 באוקטובר, בתקווה שאולי עד אז האופציה תיכנס לתוך הכסף וזרח תשלשל לקופת המזומנים שלה 110 מיליון שקל.

אין זו הפעם הראשונה שזרח משנה את מועד המימוש של האופציה. בחודש שעבר היא האריכה את מועד המימוש מה-15 בפברואר ל-25 במארס. מחיר המימוש על האופציה הינו 15 אגורות, אולם המניה נסחרת היום במחיר של 8.4 אגורות בלבד, לאחר שנפלה ב-35% מתחילת השבוע.

האינטרס של זרח בהארכת מועד המימוש ברור למדי. הכסף שהיא תקבל במידה והאופציה תיכנס לכסף עשוי לשמש אותה לצורך חיפושי הנפט העתידיים שלה, כגון הקידוח ברישיון "צורים" (באזור ים המלח) במחצית השנייה של השנה או ביצוע הסקרים הסיסמיים ברישיון "גוליבר" אותו קיבלה בחודש שעבר.

זרח מעוניינת גם להאריך את מועד הפקיעה של אופציה 3 , ל-30 ביוני 2011 במקום ה-21 בדצמבר השנה. מחיר המימוש של האופציה הינו 18 אגורות למניה.

שלשום הודיעה זרח על תוצאות מאכזבות במבחני ההפקה בקידוח "צוק תמרור 4". השותפות תאחד 4 קידוחים באזור כדי להפיק מאות חביות נפט ביום, אולם המשקיעים התאכזבו מקצב ההפקה ובעיקר מ"צוק תמרור 4", שם ניתן להפיק רק 50 חביות ביום. בקופה של זרח שוכבים היום 100 מיליון שקל.