ערוץ 10 מכחיש: לא תהיה ב"הישרדות" חלוקה לשבטים של אשכנזים ומזרחים

(עדכון) - מהערוץ נמסר: "ביקשנו מהפקת התוכנית לשים דגש על תמהיל משתתפים פלורליסטי ומגוון - ומשם אי-ההבנה" ■ ההכחשה - שעות לאחר הפרסום ב"מעריב" ולאחר ששי בזק ממועצת הרשות השנייה דרש דיון בנושא

ערוץ 10 הוציא הכחשה רשמית לפרסום היום (ד'), לפיו העונה החמישית של "הישרדות" תחלק את המתמודדים בתכונית לפי מוצאם העדתי.

"השמועות בנוגע לאופי חלוקת השבטים בתוכנית 'הישרדות' הנן מוטעות", נמסר מהערוץ. "הרינו להבהיר כי בשום אופן לא תהיה חלוקה לשבטים על-פי מוצא. ביקשנו מהפקת התוכנית 'הישרדות' לשים דגש בעונות הקרובות על ייצוג ותמהיל משתתפים פלורליסטי ומגוון שמשקף את פני החברה ישראלית, ומשם נבעה ככל הנראה אי-ההבנה".

עוד נמסר מהערוץ כי "בימים אלה אנו עסוקים בצילומי העונה הרביעית, בה ייקחו חלק בין היתר גם משתתפים מעונות קודמות של 'הישרדות'".

למרות שבערוץ לא מיהרו להכחיש את הידיעה הבוקר, לקחו שם בחשבון את הנזק התדמיתי והכלכלי שעשוי היה להיגרם לערוץ לאור שידור עונה כשארומה גזענית מרחפת מעליה. מהלך דומה שעשתה רשת CBS האמריקנית בתוכנית "הישרדות" הביאה לבריחה של מפרסמים משמעותיים.

אין להתעלם גם מהעובדה שהערוץ נתון בימים אלה לבחינה מדוקדקת של הרשות השנייה. בעקבות הפרסום דרש חבר מועצת הרשות השנייה, שי בזק, דיון דחוף בנושא במועצה.

בזק אמר ל"גלובס" כי מדובר בשליפה של "השד עדתי, דבר שפג תוקפו". לדבריו, הוא לא היה רוצה "שילדים יראו בלילה את התוכנית - וביום למחרת יתחלקו בבית-הספר לקבוצות של ספרדים נגד אשכנזים. בשעתיים הסוגה העילית שהערוץ חייב לתת על כל שעת ריאליטי, הייתי מצפה מהם לנהל דיון למה גזענות בחברה הישראלית היא דבר רע".

נזכיר כי הבוקר פורסם בעיתון "מעריב" כי העונה החמישית של "הישרדות" תציב אשכנזים וספרדים זה מול זה. "מעריב" דיווח כי בעונה החמישית של התוכנית יתחלקו המתמודדים לשני שבטים - האחד של ישראלים יוצאי אשכנז והשני של בני עדות המזרח.

מדובר בהתבססות על הפורמט מעורר המחלוקת שנוסה בעונת "איי קוק" של הישרדות האמריקנית ששודרה בשנת 2006. בעונה זו המתמודדים חולקו ל-4 קבוצות - לבנים, אפרו-אמריקנים, יוצאי אסיה והיספאנים. כאמור, בעקבות ההחלטה ההיא של רשת CBS מפרסמים משמעותיים רבים החליטו לא לתת חסות לעונה זו, ובהם קוקה-קולה וג'נרל מוטורס.