ממלא מקומו של ג'ובס בחופשת מחלתו קיבל בונוס של 22 מיליון דולר

טים קוק, סמנכ"ל התפעול באפל, החליף את ג'ובס אשתקד כשזה נאלץ לעבור השתלת כבד

אפל העניקה לסמנכ"ל התפעול שלה, טים קוק, בונוס של 22 מיליון דולר על תפקודו המוצלח כממלא מקום מנכ"ל החברה בששת החודשים שבהם סטיב ג'ובס היה בתקופת מחלה בשנת 2009.

בדו"ח שהגישה החברה לרשות ניירות ערך האמריקנית (SEC) בסוף השבוע נימקה אפל את הבונוס הגבוה ב"תפקוד יוצא מן הכלל של קוק בניהול השוטף של החברה" בזמן היעדרותו של ג'ובס. מספר משקיעים ואנליסטים סבורים כי בבוא היום יירש קוק את ג'ובס בתפקיד, אם כי אפל לא הודיעה מעולם על תוכניות פרישה של ג'ובס.

הבונוס שקיבל קוק כולל 5 מיליון דולר במזומן ו-17 מיליון דולר באופציות, על-פי מחיר הסגירה של מניית אפל ביום שישי האחרון, שעמד על 226.6 דולר. תאריך המימוש של מחצית מהאופציות הוא 10 במארס 2011, ואת המחצית הנותרת יוכל קוק לממש ב-10 במארס 2012. כל זאת בתנאי שקוק לא יעזוב את אפל.

"הבונוס הוא פרס עבור תפקוד, אבל גם אמצעי לשמור את קוק בחברה", אמר האנליסט שו וו מקאופמן. "מספר חברות מתחרות עשויות לחזר אחריו בשל ההצלחה שלו בניהול אפל".

הצלחה להזמנה מוקדמת של iPad

ג'ובס יצא לחופשת מחלה בינואר 2009, במהלכה עבר השתלת כבד. למרות שג'ובס המשיך להיות מעורב בהחלטות אסטרטגיות הנוגעות לחברה, קוק הוביל את החברה עד שובו של ג'ובס לתפקיד ביוני 2009. קוק מונה לסמנכ"ל התפעול של אפל ב-2005. במסגרת תפקידו, הוא אחראי על שרשרת האספקה של החברה, המכירות, שירות הלקוחות והתמיכה הטכנית. בנוסף, מנהל קוק את חטיבת מחשבי המק של החברה.

אפל החלה ביום שישי האחרון לקבל הזמנות עבור מכשיר ה-iPad מתוצרתה, הצפוי להגיע לחנויות ב-3 באפריל. על-פי הדיווחים השונים, הוזמנו כבר יותר מ-100 אלף יחידות מהגאדג'ט החדש, כשהערכות החברה צופות הזמנה מוקדמת של 124 אלף יחידות בסך הכול, העתידות לשלשל לקופת החברה 75 מיליון דולר.