ההפסדים הכספיים שנגרמו לציבור בגלל הונאות מקוונות הוכפלו ב-2009 לעומת שנה קודמת. כך עולה מנתוני דו"ח של הבולשת האמריקנית (FBI), לפיהם בשנה שעברה הסתכמו ההפסדים ממקרי הונאה מקוונת ב-559.7 מיליון דולר, לעומת 264.6 מיליון דולר ב-2008.
על פי הדו"ח ובאופן אירוני, אחת הזהויות הבדויות הפופולריות ביותר בקרב פושעים מקוונים היא זו של סוכן FBI - זהות בדויה כזו שימשה ב-16.6% ממקרי ההונאה המקוונת שבוצעו ב-2009.
מקרי הונאה שבהם המוכרים לא שלחו את הסחורה או שהקונים לא שילמו עבורה היוו 11.9% מסך מקרי הונאה המקוונת עליהם דווח ב-2009. מקרי הונאה בהם שילמו הקורבנות מקדמה ולאחריה נעלמו הפושעים היוו 9.8% מסך המקרים. כ-65.4% מהפושעים פעלו משטח ארה"ב, 9.9% פעלו משטח בריטניה, 8% מהם פעלו מניגריה ו-2.6% מהם פעלו משטח קנדה.
עוד מציין הדו"ח כי היקף ההפסדים הממשיים שנגרמו לגולשי האינטרנט בשל מקרי הונאה מקוונים הוא ככל הנראה גבוה משמעותית מסך ההפסדים במקרים המדווחים.
הנתונים המתפרסמים בדו"ח נאספו על ידי המרכז לתלונות על פשיעה באינטרנט, שאותו מפעילה הבולשת האמריקנית בשיתוף המרכז הלאומי לפשעי צווארון לבן.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.