הערכות: מלם-תים תודיע על הפרדת תחומי מיקור החוץ והשכר

בשוק שירותי המיחשוב ממתינים למסיבת העיתונאים שתערוך מחר בבוקר מלם-תים, על רקע פרסום דו"חותיה שככל הנראה יצביעו על מעבר לרווחיות ■ צפויה לסגור את השנה עם הכנסות של 1.5-1.6 מיליארד ש'

שוק שירותי המחשוב הישראלי מחכה במתח למסיבת העיתונאים שתערוך מחר בבוקר מלם תים . החברה, שעתידה לדווח מחר על תוצאותיה לשנת 2009, זימנה לפני מספר שבועות מסיבת עיתונאים לקראת הדיווח - בניגוד לדיווחים הסולידיים הנהוגים ע"י החברות הגדולות שפועלות בתחום ה-IT בארץ - והשאירה גל של הערכות איזה שפן עומד שלמה אייזנברג, בעל השליטה בחברה, להציג באירוע.

ככל הנראה, הסיבה העיקרית לכינוס היא המעבר של החברה השנה לרווחיות. על פי קצב ההכנסות שהציגה החברה לשלושת הרבעונים הקודמים של השנה, עתידה מלם-תים לסגור את השנה עם הכנסות בסדר גודל של 1.5-1.6 מיליארד שקל, וכאשר מביאים בחשבון שיעור רווחיות תפעולית של 5-6% כפי שהחברה הציגה ברבעונים האחרונים, הרי הרווח התפעולי שצפוי לחברה ינוע בין 75-90 מיליון שקל, ועם רווח נקי שסביב 3-4% מההכנסות.

מעבר לכך האתגר האמיתי של מלם-תים הוא להציף שווי. החברה נסחרת כיום לפי 230 מיליון שקל, מכפיל נמוך יחסית לחברות אחרות בתחום, אם כי טיפסה ביותר מ-50% מאז תחילת השנה. הפעילות הרווחיות ביותר של החברה היא בתחום מיקור החוץ, שכולל את שירותי השכר שהחברה מעניקה למשרדי הממשלה.

בתחום זה, רשמה החברה רווח תפעולי של כמעט 9% בשלושת הרבעונים הראשונים, ועל פי הערכות תבצע החברה מחר שינוי טכני באופן ההצגה של הפעילות כך שתוצאות סגמנט הפעילות הזו יופרדו משאר פעילויות החברה ויתרמו להצגה יותר "אטרקטיבית" של החברה בעיני המשקיעים.

בחברה בחרו שלא להגיב לידיעה.