ברנע: לדירקטוריון הפועלים לא היה משקל בפיטורי שלמה נחמה

פרופ' אמיר ברנע, לשעבר דירקטור בבנק הפועלים: "הכל נעשה באופן מוחלט ע"י בעלת השליטה; אם היה חבר דירקטוריון ששאל למה ממנים את דני דנקנר ליו"ר או מה הכישורים שלו - הוא הושתק"

"לדירקטוריון בנק הפועלים לא היה שום משקל בהחלטה על פיטורי שלמה נחמה כיו"ר ועל בחירת דני דנקנר כמחליפו. הכל נעשה באופן מוחלט על-ידי בעלת השליטה" - כך אמר היום (ג') פרופ' אמיר ברנע, לשעבר דירקטור בבנק הפועלים , שאולץ להתפטר לאחר שהתנגד למהלכים שהובילה בזמנו בעלת השליטה בבנק, שרי אריסון, ובראשם פיטורי נחמה.

ברנע דיבר ביום עיון של לשכת עורכי הדין ורשות ניירות ערך על אכיפה בשוק ההון. לדבריו, "אם היה חבר דירקטוריון ששאל למה ממנים את דנקנר או מה הכישורים שלו, הוא הושתק. דירקטורים בבנק לא רק שאין להם 'סיי' בהליך עצמו, אלא הם גם לא יכלו להציע מועמדים ליו"ר הבנק. היה מועמד אחד שהוצע על-ידי בעלת השליטה".

ברנע אמר עוד כי יש מקום להסדיר את היחסים בין בעל שליטה ודירקטורים. כך, למשל, יש לקבוע באופן ברור ומסודר מהי האפשרות של בעל שליטה להתערב בכל הנוגע לתגמול מנהלים בבנק. "אני יודע שבנק ישראל שוקד על זה, אך מצער שעד היום אין מיתווה חוקי לכך", אמר ברנע.