yes מסרבת למסור פרטים על לוח שידורי הערוץ הים-תיכוני

"אחלה טי.וי" מאיימת לנקוט צעדים משפטיים נגד מועצת הכבלים והלוויין אם תמשיך לפגוע במאמצי הערוץ לעלות לאוויר ■ טוענת כי רק ערוצים העוסקים במין, ילדים, ספורט ודת חייבים באישורים מקדימים ובשימוע לפני עלייתם

חברת הלוויין yes מסרבת להעביר למועצת הכבלים והלוויין את לוחות השידורים של ערוץ הבידור הים-תיכוני שהיא מבקשת להעלות.

ל"גלובס" נודע כי חברת "אחלה טי.וי" שלחה היום (ג') למועצת הכבלים מכתב באמצעות משרד עורכי הדין הרצוג-פוקס-נאמן, ובו היא מאיימת לנקוט צעדים משפטיים נגד המועצה אם תמשיך לפגוע במאמצי הערוץ לעלות לאוויר. זאת, לאחר שמועצת הכבלים והלוויין ביקשה לערוך שימוע במסגרתו ערוץ 24 יחווה את דעתו על העלאת הערוץ.

"ערוץ אחלה" הוא בבעלות חברת "ניהול פלוס" של בני מנשה ויואב גרוס וחברת פיאס הפקות. זכיינית ערוץ 2 רשת אמורה להיות גוף מפיק עבור הערוץ.

בסיס הטענה של "אחלה טי.וי" הוא כי על-פי כללי מועצת הכבלים, רק ערוצים העוסקים במין, ילדים, ספורט ודת חייבים באישורים מקדימים ובשימוע לפני עלייתם. לטענתם, הדרישה להעביר פרטים על הערוץ שאמור לעלות אינה חוקית, ועל כן הם מסרבים להעבירם.

יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, החליט לאור התנגדות הגופים המעורבים לדחות את מועד השימוע לעת עתה.

הנחת היסוד ביציאה לשימוע כזה היתה העובדה שערוץ 24, המשדר בעיקר מוזיקה ים-תיכונית, הוא ערוץ המשדר מתוקף רישיון לערוץ ייעודי. כל שינוי במפת התחרות בתחום עשויה להשפיע על כוונת המחוקק. ואולם ב"אחלה" טוענים, כי לערוץ אין בלעדיות מתוקף רשיון זה.

מערוץ 24 נמסר: "זכות השימוע הוכרה על-ידי המועצה, ולבקשת 24 נדחתה עד המצאת כל המסמכים. הענקת אישור לערוץ מוזיקה נוסף מחייבת שמיעתנו כערוץ שהוקם מכוח החלטת ממשלה היא מכרעת".