הסכם לאבוג'ן להשבחת תכונות של תירס: ההכנסות הצפויות יגיעו למיליוני אירו

ההסכם מגיע בהמשך להסכם קודם בין אבוג'ן לביוגמה

‎‎שיתוף פעולה מחקרי בין אבוג'ן הישראלית לביוגמה (‏Biogemma‏) הצרפתית הופך כעת להסכם מסחרי, שיניב לאבוג'ן הכנסות של מיליוני אירו ספורים בשלוש השנים הקרובות.

אבוג'ן עוסקת בפיתוח והשבחת צמחים לתעשיית החקלאות ולדלקים אלטרנטיביים, באמצעות גילוי גנים עמידים לתכונות כגון יובש. החברה חתמה עם ביוגמה על הסכם רישיון להמשך מחקר, פיתוח ומסחור אפשרי של תירס בעל רמות יבול משופרות ועמידות משופרת ליובש על-ידי ביוגמה.

בעתיד הרחוק, עשויה אבוג'ן ליהנות מהכנסות נוספות של עשרות מיליוני דולרים בשנה, במידה וביוגמה תחליט לפתח מוצר מסחרי שמכיל את הגנים ובכפוף לעמידה באבני דרך. אבוג'ן ציינה בהודעתה לבורסה שבמקרה כזה, היא תקבל מביוגמה תמלוגים מהכנסות עתידיות וממכירת רישיונות לצדדים שלישיים, אולם הוסיפה שהפיתוח ייערך שנים ארוכות ולכן ההכנסות מתמלוגים לא צפויות להתקבל בשנים הקרובות.

"זה הסכם שאנחנו מאוד שמחים עליו, שמגיע בהמשך לשיתוף פעולה שהחל לפני מספר שנים", אומר נשיא ומנכ"ל אבוג'ן, עופר חביב. לדבריו, עד כה כל צד מימן את חלקו בתהליך הפיתוח המשותף, במסגרת תוכנית המו"פ האירופית יוריקה. אבוג'ן גילתה את הגנים הקשורים לעמידות ליובש בעגבניות, ועל בסיס הגילוי אבוג'ן וביוגמה ערכו ניסויי שדה בארה"ב ובישראל בהחדרת הגנים לתירס. על בסיס התוצאות החיוביות של ניסויי השדה מגיע עתה ההסכם החדש. ביוגמה היא חברה בת של ‏Limagrain‏, אחת מחברות הזרעים הגדולות בעולם.

אבוג'ן נסחרת בבורסה בתל-אביב ושווי השוק שלה הוא 566 מיליון שקל. החברה כלולה במדד הביומד. ‏‎‎‏