ראש משלחת קרן המטבע לישראל מברך את שטייניץ על צעדיו

"אנו מברכים על החלטת הממשלה לאמץ כלל פיסקאלי חדש הקושר צמיחה בהוצאות לחוב הציבורי ומעבר מתקציב שנתי לתקציב דו-שנתי ■ "אנו מעודדים מאמצים מוגברים לצורך חיזוקם של הליכים עתידיים לתכנון תקציבי לטווח הבינוני"

ראש משלחת קרן המטבע לישראל, פיטר דויל שלח מכתב לשר האוצר, יובל שטייניץ, כך פירסם היום (ג') בנק ישראל.

"אני כותב לך על מנת לברך על התקדמות ישראל בשני הנושאים עליהם שוחחנו במהלך פגישות ההתייעצות של משלחת Article IV בדצמבר ( 2009 ) -כלל פיסקאלי חדש והצעה נלווית למעבר מתקציב שנתי לתקציב דו-שנתי. עודדנו את שתי היוזמות בזמנו (עם פרסום Article IV), במיוחד לאחר השינויים שנערכו, כראוי, בכלל הפיסקאלי ב-2008/09.

לאור האמור, אנו מברכים על החלטת הממשלה לאמץ כלל פיסקאלי חדש הקושר צמיחה בהוצאות לחוב הציבורי. מחוייבות חזקה של הממשלה לכללים אלו, שייושמו החל מהתקציב החדש, תסייע לעגן את צפיות השוק וביטחונו. הסוגיה הינה קריטית בהינתן מצב של אי-ודאות גבוהה בכלכלה הגלובאלית כמו גם התפתחות ההיבטים הגיאו-פוליטיים באזור.

נוסף על כך, אנו רואים בהחלטת הממשלה לאמץ תקציב דו-שנתי, חלק בלתי נפרד מהצלחת הכלל הפיסקלי החדש. צעד זה ימנע את הנטל הכרוך במשא ומתן שנתי על התקציב ובצורה כזו, תתאפשר התמקדות רבה יותר ביישום יעיל של מדיניות ההוצאות; הדבר יגביר את האחריות הציבורית על-ידי מתן חשיבות יתרה לתקרות הוצאה תקציביות מצרפיות ברורות; וכן, יש לכך מאפיינים אנטי-מחזוריים חשובים אשר יסייעו לישראל להגיב לזעזועים כלכליים גלובאליים ומקומיים, נוכחיים ועתידיים.

בהתאם לכך, אנו מעודדים תמיכה רחבה בהצעות אלה, כיוון שזו תהווה גורם חשוב ליעילותן. בהקשר זה, אנו מעודדים מאמצים מוגברים לצורך חיזוקם של הליכים עתידיים לתכנון תקציבי לטווח הבינוני. צעד זה יבטיח שהקצאת ההוצאות הדו-שנתית תהיה מוגדרת היטב ותשקף בצורה נאותה את סדרי העדיפויות והמגבלות של טווח ארוך יותר".