מנכ"ל הרכבת לשעבר עופר לינצ'בסקי מואשם בגרימת מוות ברשלנות

4 שנים אחרי התאונה בה נהרגו 5 בני אדם בבית יהושע, מנכ"ל הרכבת לשעבר ושני בכירים נוספים מואשמים בגרימת מוות ברשלנות ■ יונתן ועדיה, הנהג שהיה תחת השפעת סמים ונתקע על המסילה, מואשם בהריגה

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (ד') כתב אישום לבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה בנוגע לתאונת הרכבת במפגש בית יהושע שהתרחשה ביוני 2006. כתב האישום מפרט את תרומתה של חברת רכבת ישראל ושל 4 בני אדם - בהם מנכ"ל הרכבת לשעבר עופר לינצ'בסקי - לתאונה.

מכתב האישום עולה כי לינצ'בסקי אחראי לגרימת מוות ברשלנות וגרימת חבלה ברשלנות, כשלא טיפל כיאות בליקויים שנתגלו במפגש המסילות, למרות תאונות קודמות שהיו בו. כזכור, 5 בני אדם נהרגו בתאונה, ויותר מ-80 נפצעו בה.

"למרות התאונות הקודמות ואירועי כמעט תאונה, ובפרט לאור תאונת אחוזם, לינצ'בסקי לא דאג להפקת לקחים ראויה ולמתן פתרונות אשר ימנעו תאונות בין רכבת לרכב", נכתב בכתב האישום. בנוסף נטען כי הוא "לא דאג להוצאת נהלים והנחיות סדורות", וגם "לא דאג לפיתרון בטווח הקצר שימנע את תאונת הרכבת, עד שתבוצע הפרדה מפלסית או שתותקן מערכת טכנולוגית".

נהג הרכב שנתקע על הפסים היה תחת השפעת סם

יונתן ועדיה, נהג הרכב שנתקע על המסילה וגרם בין היתר לתאונה הקטלנית, מואשם ב-5 עבירות של הריגה, גרימת חבלה של ממש, נהיגה בשכרות, נהיגת רכב בקלות-ראש או ברשלנות, שימוש בסם מסוכן לצריכה עצמית וניפוק תכשיר מרשם שלא לפי מרשם.

על-פי כתב האישום, ועדיה נהג לנפק לעצמו ולהשתמש בלא היתר בסמים מסוג בדולסטין ומידולם, אותם החזיק במסגרת עיסוקו כרופא וטרינר. ביום שבו אירעה התאונה הוא נסע "בקטע שבין מחלף פולג לבין מפגש בית יהושע, כשבגופו עדיין מצוי סם מסוכן מסוג פתידין ותוצרי חילוף חומרים שלו, וכשהוא עדיין תחת השפעת החומרים הבנזודיאזפינים".

עוד נכתב כי ועדיה "נהג בפזיזות ומתוך אדישות לתוצאות מעשיו, נטל במודע סיכון בלתי סביר למשתמשים בדרך בכך שהניח מכשול על מסילת הרכבת, וגרם למותם של המנוחים ולחבלתם של הפצועים", לשון כתב האישום.