עד יום א' יימצא הסדר שיאפשר השלמת הנתיב המהיר בכביש 1

הערב הסתיימה פגישה בהשתתפות כל הצדדים המעורבים בפרויקט: החשב הכללי, זכיינית הפרויקט חברת שפיר הנדסה ונציגי בנק לאומי ומגדל המלווים את הפרויקט ■ להערכת גורמים המעורבים בפרויקט, במידה ואכן תושג הסכמה בימים הקרובים ניתן יהיה לסיימו עד סוף השנה

עד יום א' הקרוב יימצא הסדר שיאפשר את השלמת העבודות בנתיב המהיר בכביש 1 בין נתב"ג לתל-אביב, כך העריכו ל"גלובס" גורמים המקורבים למשא ומתן.

הערב (ה') הסתיימה פגישה בהשתתפות כל הצדדים המעורבים בפרויקט: החשב הכללי שוקי אורן, זכיינית הפרויקט חברת שפיר הנדסה ונציגי בנק לאומי ומגדל המלווים את הפרויקט. לפי שעה הצדדים סיכמו על אורכה עד תחילת השבוע הבא, בטרם תתקבל ההחלטה בנושא. ואולם, ככל הידוע בין הצדדים הוסכם עקרונית כי המדינה תגדיל את הביטחונות שהיא מעמידה לטובת המממנים ותרחיב את רשת הביטחון למקרה שנפח התנועה בנתיב יהיה נמוך משמעותית מהתחזיות.

להערכת גורמים המעורבים בפרויקט, במידה ואכן תושג הסכמה בימים הקרובים ניתן יהיה לסיימו עד סוף השנה. שפיר הנדסה הפסיקה את העבודות בנתיב המהיר בנובמבר לאחר שלא נמצא פיתרון לסוגיית כרית הביטחון שתספק לה המדינה בעקבות פגם תכנוני שאיים לפגוע בכדאיות הפרויקט. הכוונה לקטע האחרון של הנתיב, באורך 600 מטר שבו אין אפשרות להמשיך את הנתיב המהיר בנפרד מנתיבי הכביש האחרים.

הנתיב המהיר הוא פרויקט בהיקף 540 מיליון שקל לבניית נתיב באורך 13 קילומטר בכביש 1 בכניסה לתל-אביב. את הפרויקט מלווים מגדל (75%) ובנק לאומי (25%) שעצרו את הזרמת הכספים לפרויקט לפני כשנה וחצי לאחר שהעבירו כבר מימון בהיקף 120 מיליון שקל. שפיר הנדסה הרימה לפרויקט עד כה 170 מיליון שקל מהונה העצמי.