"קבוצות הרכישה - אחד הקטרים להעלאת מחירי הדירות"

עדינה חכם מנכ"ל אנגלו-סכסון ברב שיח של מתווכים בפסגת הנדל"ן של גלובס: "תהיינה קבוצות רכישה בעתיד יחד עם התפתחות הרגולציה בתחום" ■ מנכ"ל רי/מקס: "אין לנו זכות קיום אם אנחנו לא נותנים ערך מוסף"

נושא קבוצות הרכישה ממשיך להסעיר את ענף הנדל"ן. גם ברב שיח של מתווכים שנערך היום (א') בפסגת הנדל"ן של גלובס, נפתח דיון שאמור היה לעסוק במיתוג הנדל"ן בישראל - דווקא בקבוצות הרכישה.

בדיון השתתפו: עדינה חכם, מנכ"ל אנגלו-סכסון, בני לוי, מנכ"ל רילנד מסחרי, רוני כהן, משנה למנכ"ל ושותף באלדר שיווק פרויקטים, מוטי נחום, מנכ"ל אל-הנכס, זוהר סגל, מנהל שיווק נת"מ שירותי נדל"ן, וברנרד רסקין, מנכ"ל רי/מקס.

בדיון אמר נחום כי "יש תחרות עזה בין הקבלנים לבין קבוצות הרכישה, תחרות שמעלה את המחירים. יש מאבק על כל חטיבת קרקע. כל פעולה שתיעשה כדי לפתור את המחסור בדירות - מבורכת".

לדברי עדינה חכם, "תהיינה קבוצות רכישה בעתיד יחד עם התפתחות הרגולציה בתחום. צריך להדגיש שקבוצות הרכישה לא הוסיפו דירות חדשות לשוק. הן העלו את מחירי הקרקע, והן אחד הקטרים שהעלו את מחירי הדירות. אני מאמינה, עם זאת, שהתופעה תתמתן".

ברנרד רסקין קרא למתווכים לשתף פעולה על מנת להגדיל את נתח השוק של התיווך מ-30%: "אין לנו זכות קיום אם אנחנו לא נותנים ערך מוסף. כל אחד יכול לפרסם ב"יד 2".

לגבי שיווק הנדל"ן באינטרנט, אמר כהן בדיון ש-70% מתקציבי הפרסום של פרויקטים חדשים מושקעים באינטרנט: "מדובר בעשרות מיליוני שקלים". נחום אמר: "אין ענף בעולם שצמח ב-14 השנים האחרונות כמו האינטרנט. אבל ענף הנדל"ן השמרני מקבל את האינטרנט באיטיות. הפרסום באינטרנט עולה, אך לא עולה על העיתונות המודפסת עדיין".

רסקין אמר שהאינטרנט מאיים על העיתונים ולא על המתווכים: "אנחנו לא כמו אמזון. אנשים לא יקנו בית באתר אינטרנט". חכם יצאה להגנת העיתונות הכתובה, ואמרה: "מי שמחזיק באתרי האינטרנט אלה העיתונים".