ועדה האתיקה הארצית תדון אם להעמיד את רונאל פישר לדין משמעתי

זאת על אף שוועדת האתיקה של מחוז ת"א בלשכת עוה"ד החליטה לגנוז את התלונה ולא להגיש נגד פישר קובלנה משמעתית, לאחר מכתב ההתנצלות ששיגר לשופט חנן אפרתי בגין ביקורתו על פסיקתו בפרשת יעקב העליון

תנועת אומ"ץ אינה מניחה לעו"ד רונאל פישר: ועדת האתיקה הארצית של לשכת עורכי הדין תדון אם להעמיד לדין משמעתי את פישר, בגין דברי הביקורת שהשמיע על שופט בית משפט השלום בתל-אביב, חנן אפרתי. זאת, אף שוועדת האתיקה של מחוז תל-אביב החליטה לגנוז את התלונה ולא להגיש נגד פישר קובלנה משמעתית, לאחר מכתב ההתנצלות ששיגר פישר לאפרתי.

מתברר כי אחרי החלטת הוועדה המחוזית פנתה תנועת אומ"ץ, שהגישה את התלונה המקורית נגד פישר, לוועדת האתיקה הארצית בראשות עו"ד דרור ארד-איילון, בבקשה שגם הוועדה הארצית תשקול הגשת קובלנה משמעתית נגד פישר.

"פנייתכם הועברה לבדיקה בוועד המרכזי, באמצעות ועדת האתיקה שלידו, כקובל נוסף בהתאם לחוק לשכת עורכי הדין", כתבה בימים האחרונים מנכ"ל הלשכה, עו"ד לינדה שפיר, ליו"ר אומ"ץ, אריה אבנרי.

לפני כחודש החליטה ועדת האתיקה המחוזית, בראשות עו"ד אפרים נוה, לגנוז את התלונה נגד פישר, בעקבות מכתב ההתנצלות שלו והודעת הנהלת בתי המשפט כי היא אינה עומדת על הדרישה שפישר יועמד לדין משמעתי.

הפרשה החלה לאחר שבאפריל 2009 גזר השופט אפרתי על העיתונאי והסופר יעקב העליון שנת מאסר בפועל בעקבות הרשעתו בבעילה אסורה בהסכמה של קטינה בת 14 ובמעשה מגונה בבת 21. בתום הדיון אמר פישר כי "הכרעת הדין היא המעשה המגונה היחיד בכל הדבר הזה".

בתחילה העביר פישר מכתב התנצלות לאקוני לאפרתי, אך השופט הודיע כי הוא אינו רואה בכך התנצלות וכי הוא עומד על כך שפישר יועמד לדין משמעתי. בהמשך העביר פישר מכתב התנצלות נוסף, ובו הביע התנצלות כנה. "אני מתנצל נוכח רמיסת כבודך כאדם וכשופט", כתב.