אפריקה נכנסת לדיור בר-השגה: תבנה מגדל בר"ג ב-122 מיליון שקל

לפי תוכנית שאושרה היום להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז תל-אביב, מגדל המגורים בן 35 קומות ייבנה במתחם בית מועצת הפועלים, כשמתוך 140 יחידות הדיור בתוכנית יסווגו 16 דירות כדיור בר-השגה

בניין מגורים בן 35 קומות, שיכלול אלמנטים של דיור בר השגה, ייבנה במתחם בית מועצת הפועלים ברמת גן, כך לפי תוכנית שאושרה היום להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז תל אביב.

יוזמת התוכנית היא חברת פסגות גן, אולם חברת אפריקה ישראל של לב לבייב רכשה את הקרקע ב-2007. העלות המשוערת של הפרויקט נאמדת ב-122 מיליון שקל. על התכנון אחראי משרד משה צור אדריכלים בוני ערים.

התוכנית חלה במתחם בשטח 4.3 דונם בין הרחובות קריניצי והרצל במרכז רמת גן, במקום שבו שוכן בניין מועצת הפועלים, ששטחו הבנוי הוא 840 מ"ר.

לפי התוכנית ישמור בניין מועצת הפועלים וייעודו ייקבע לשימוש ציבורי, אולם סמוך לו תבנה חברת פסגות גן מגדל של 35 קומות שיכלול 140 יחידות דיור, מתוכן 16 יחידות דיור בנות השגה. שטחן של כל אחת מהדירות הרגילות במגדל יהיה 110 עד 120 מ"ר ואילו שטחן של הדירות בנות השגה יהיה 80-90 מ"ר כל אחת.

המגדל ייבנה מעל שש קומות מרתף לחנייה, שמתוך סך החניות בו יוקצו 50 חניות לרווחת הציבור כמענה למחסור בחניות באזור.

במתחם בית מועצת הפועלים קיים גם אולם אירועים, שסוגיות שימורו עומדת כעת בסימן שאלה, אשר תוכרע בשלב הכנת תוכנית העיצוב האדריכלית, אז ייקבע האם הוא ישומר במלואו או שישומר ללא קירוי כמתחם התכנסות פתוח במרחב הציבורי.

החלטתה של הוועדה להקצות יחידות דיור בהישג יד בפרויקט מהמגמה לאפשר למגוון גדול יותר של אוכלוסיות להתגורר במגדלים ברמת גן.