ימים של הכרעות

משדרי ספורט, ימים ג'-ד', ערוצי הספורט השונים

ספק אם כשכתב את השיר "לאוהבים את האביב", חשב יורם טהר-לב דווקא על אוהדי הכדורגל והכדורסל. אבל עונת ההתחדשות של הטבע היא גם עונתם המתוקה של המכורים לכדורים, מעין אנטיתזה לחודשי הקיץ השחונים, שבהם הם אנוסים, ממש כאחד האדם, להסתפק בקרבתם הלא מנחמת בעליל של בני ביתם, לשוחח עם נשותיהם על נושאים שכלל לא מעניינים אותם - רק בשל הצורך להיות "קשובים", לבלות חופשות משפחתיות עם ילדיהם ולמכור לכולם, בעיקר לעצמם, את הקלישאה החבוטה לפיה זו מהות החיים, בעוד שבלבב פנימה הם יודעים שטעם החיים נמצא דווקא בשלבי ההכרעה של ליגת האלופות, בפיינל-פור של היורוליג, או בטורניר קיץ חשוב.

מעבר לפינה כבר אורבים הימים הלבנים הארוכים, שבהם יסכימו לצפות אפילו בתחרות פינג-פונג, בתנאי שיהיה ערוץ שישדר אותה, אבל עתה הם כולם כצרצרים: מה להם לחסוך ליום קיץ יבש ועבש, כשהחגיגה האמיתית מתחילה, ובכן - הערב!

המשדר המרכזי הלילה (ג') יהיה המפגש בין מכבי תל-אביב לפרטיזן בלגרד (21:00), למשחק ראשון בסדרה של "הטובה מחמש", כשהמנצחת תעפיל לפיינל-פור במוסקבה.

רבות כבר נכתב העונה על שיתוף-הפעולה בין הקבוצה בצהוב לערוץ הספורט (שיתוף-פעולה שהגיע לשיא חסר תקדים בראיון של כמעט שעה שהעניק פיני גרשון לפאנל "יציע העיתונות" ביום חמישי האחרון). הרבה טלטלות הוא ידע: מסיקור "חברי" של פרשת פנאן בידי הערוץ, דרך רייטינג עלוב (4.9%) למשחק ההפסד במארוסי, יוון. אלא ש"הקבוצה של המדינה" חזרה בגדול, ועמה יבוא כנראה כל "עמישראל" לשבת אל מול ערוץ "5 +".

אפילו העולם, שבדרך-כלל נגדנו, מחזיק אצבעות למכבים: הפיינל-פור בפריז יהפוך בזכות אוהדי מכבי מאירוע זניח יחסית לחגיגת ספורט אמיתית, כשבתווך עומדים רק הפרטיזנים הגאים, אבל הלא מאוד מוכשרים, מבלגרד.

עוד לפני משחק הכדורסל, יחל הערוץ בחגיגת משחקי גביע המדינה בכדורגל. אם ההתמודדות הפיקנטית שתוצאותיה צפויות מראש בין הפועל תל-אביב למכבי "קביליו" יפו (19:30) אינה גורמת לכם להשאיר את "גלובס" בתיבת הדואר - לפחות עד למחצית המשחק - הרי שמחר (ד' 20:00) מחכות לכם באצטדיון טדי בית"ר ירושלים ומכבי תל-אביב למשחק אחד על עונה שלמה.

צמרמורת של עונג מתגלגלת במורד גבו של אוהד הספורט ומיד הוא חושב על צ'לסי מול פומפי (ד' 21:45). הראשונה מבקשת להיאחז בחלום האליפות, השנייה "של אברם" רוצה להציל רק את כבודה - ועד לא אמרנו מילה על מחזורי ההכרעה באנגליה, בגרמניה, בספרד ובצרפת, על רבעי-גמר ליגת האלופות, על הסופר-קלאסיקו הקרב, ועל המונדיאל - בסך הכל בעוד 10 שבועות.

"אוי אוי אוי", נאנח לעצמו חובב הספורט, ממש כמו קרן מור בפרסומת לאותו כרטיס אשראי, "מה עשיתי שמגיע לי כל הטוב הזה?"

משלי שועלים

"המלון הכי מוזר", ג' 23:05, ערוץ 8

אפשר לשלם מס שפתיים לעניין אנשים בעלי מוגבלויות, ואפשר פשוט לתת להם להשתלב בחברה כפרטים יצרניים ובעלי כבוד עצמי. זה מה שעושה מלון השועלים באנגליה, שבין עובדיו יש לא מעט צעירים בעלי צרכים מיוחדים.

התופעה הזו, המוכרת מחד, אך הלא-מספיק-נפוצה מאידך, נותנת תקווה אמיתית לשינוי, וכבונוס- הסרט מעניין לצפייה.

עד הסוף המר

"אדם וחיים", ג' 21:00, ערוץ 2

למי שקרא את ההמלצה אודות הסרט התיעודי על הזמר "אדם" והתפלא לראות במקומו לקט של תוכניות "מצב האומה", שלוחה התנצלותי הכנה. מאחר שרשת השיבה את התוכנית "שבוע סוף" אל פס-הייצור (טיפ: יש דברים שאי-אפשר לתקן ומוטב לגנוז), נדחה הסרט התיעודי הזה וישודר לבסוף רק הערב.

בהתחשב בצרותיה של הזכיינית, נראה כי לבוא עמה חשבון על שינויים פתאומיים בלוח המשדרים, יהיה בבחינת קטנוניות.