רוזנהויז בפתח משפטו: זה תיק פצפון שלא היה צריך להגיע לביהמ"ש

נשיא שופרסל, המואשם בהסדרים כובלים: "הצדק ייצא לאור, גם אם זה ייקח זמן" ■ התביעה: אכן מדובר בתיק קטן מאוד, אך נדרוש מאסר במקרה של הרשעה

"אנחנו בטוחים בצדקתנו, ואני בטוח שצדקתנו תצא לאור, גם אם זה ייקח זמן" - כך אמר היום (ה') ל"גלובס" נשיא שופרסל, אפי רוזנהויז, בתום ישיבת בית המשפט הראשונה בבית המשפט המחוזי בירושלים, שדנה בכתב האישום נגדו בעבירות הגבלים עסקיים, ובהם הסדרים כובלים.

"זה תיק פצפון שלא היה צריך להגיע לבית המשפט", אמר עו"ד צבי אגמון, המייצג את רוזנהויז ואת שופרסל בפתח הדיון.

הצדדים הסכימו להצעת השופט יצחק ענבר לפנות לגישור פלילי. עד אז, איפשר השופט לנאשמים פרק זמן של כ-45 יום להגיש תגובתם המפורטת לכתב האישום.

לפי כתב האישום שהגישה רשות ההגבלים נגד שופרסל , רוזנהויז וסמנכ"ל השיווק והסחר ברשת, אלי גידור, הפעילו לחץ על ספקים שמכרו את מוצריהם ברשת המתחרה במחירים נמוכים - לחדול מכך.

לפי כתב האישום, לאחר שהספקים לא נענו לדרישותיהם, הם הביאו להפסקת רכישת המוצרים של אותם ספקים בידי שופרסל. בכך, לפי כתב האישום, הפרו רוזנהויז וגידור את תנאי המיזוג עם קלאבמרקט, שנועדו למתן את הפגיעה בתחרות ובצרכנים ולמתן את כוחה של שופרסל.

עו"ד צבי אגמון קבל על הימצאותו של התיק בבית המשפט. "האישום הראשון, העיקרי, הוא אי-מילוי תנאי בעת מיזוג. זו לא עבירה. אני מייצג את HOT ואת בזק, וכל יום יש תנאים שלא ממולאים. מישהו פה טיפס על עץ גבוה. 85 עדים על 3 שיחות טלפון. המעשה הנטען כאן הוא שלא עמדתי באיזה היתר בתנאי המיזוג. לא מגיעים לפה בדברים כאלה. יש קנסות כספיים, בכל העולם זה עובד ככה. פתאום הגענו למשפט פלילי", אמר.

לדברי אגמון, כל התיק נסוב על שיחות טלפון, שלפי טענת הרשות ניהל רוזנהויז עם מספר ספקים. "על תוכנן של השיחות תהיה מחלוקת עובדתית. אני טוען שהוא לא ביקש מהספקים את אותם הדברים שנטען שביקש מהם", ציין.

"בגלל וופלים"

בהתייחס לאישום השני - העוסק בהפסקת רכישת מוצרים מהספק רזיט, מאחר שהחל לספק למותג הפרטי של "מגה" - אמר אגמון בציניות: "עד עכשיו לא הבנתי את מהותו של האישום - מדובר על ספק שייצר עבור שופרסל מוצר מסוים, וופלים או משהו כזה, והעסקתו הופסקה. ועל כן אנו פה. בגלל ופלים. הלב של המחלוקת היא למה הפסקתי אותו, והאם מותר לי להפסיק אותו".

השפעה וכוח

התובעת, עו"ד נעמי אוראל-סיון, ראש צוות במחלקה משפטית ברשות ההגבלים, אמרה כי הרשות רואה את הדברים "באופן שונה שנות אור". עם זאת, הסכימה כי מדובר ב"תיק קטן, אפילו מאוד".

ביחס לעונש ציינה אוראל-סיון כי בכוונת רשות ההגבלים לדרוש עונש מאסר, אם תהיה הרשעה. לדבריה, "אנו חושבים שיש פה חומרה בתיק הזה, אך מעבר למעשים עצמם יש חומרה בהיבט התחרותי, בהיבט של מעמדם של הנאשמים בשוק, ההשפעה שיש להם, הכוח שיש להם".

באחרונה הצטרף לייצוג בתיק עו"ד נתי שמחוני, המייצג את גידור ואת שופרסל במשותף עם אגמון. לצד אגמון, מייצג בתיק עו"ד מתן מרידור, שותף במשרד אגמון.