שינוי במדיניות הפרטיות בפייסבוק: חברות שותפות יקבלו מידע

השינויים יקנו לחברות השותפות גישה למידע אודות המשתמשים הרשומים בפייסבוק, כולל שמם, רשימת החברים שלהם, התמונה המופיעה בעמוד האישי שלהם - ולמעשה כל תוכן שאינו נחסם לצפייה ע"י המשתמש

פייסבוק, הרשת החברתית הפופולרית בעולם, העלתה ביום שישי לעיון המשתמשים מספר הצעות לשינוי מדיניות הפרטיות שלה. הצעד בא לאחר ששינוי קודם שביצעה פייסבוק במדיניות הפרטיות, מבלי להודיע למשתמשים שלה, עורר תרעומת ציבורית ומחאה נגד החברה.

השינויים החדשים סובבים סביב האופן שבו ייחשף מיקומם של החברים ברשת החברתית, והאופן שבו יופץ מידע אודות המשתמשים לחברות חיצוניות המקיימות קשרים עסקיים עם פייסבוק.

בפוסט שהועלה לבלוג הרשמי של החברה, ביחד עם ההצעות לשינויים במדיניות הפרטיות, נכתב כי "מאז שהתחלנו בתהליך הייחודי הזה (שיתוף המשתמשים לקראת שינויים קרובים), כשלמעשה אנו החברה היחידה המבצעת אותו, חלו בו מספר סבבים של שינויים, וההערות של הגולשים תרמו לכך רבות".

פייסבוק הודיעה כי ייתכן שתשנה את האופן שבו היא משתפת פעולה עם מספר חברות שותפות שלה, כך שתוכל "להציע חוויה מותאמת אישית מרגע שאתה נכנס לאתר".

השינויים, אם וכאשר ייערכו, יהיו רלוונטיים לגבי "מספר מצומצם של חברות שותפות. במקביל, נציע לגולשים אמצעי פיקוח חדשים".

השינויים המדוברים יקנו לחברות השותפות גישה למידע אודות המשתמשים הרשומים בפייסבוק, כולל שמם, רשימת החברים שלהם, התמונה המופיעה בעמוד האישי שלהם ולמעשה כל תוכן שאינו נחסם לצפייה על-ידי המשתמש עצמו.

בנוסף, עשויה פייסבוק להוסיף לפעולות שביצע המשתמש בעמוד האישי שלו גם ציון של המיקום הגיאוגרפי ממנו ביצע את הפעולה. כך, למשל, אם משתמש מעלה עדכון סטטוס כשהוא יושב במסעדה כלשהי, יופיע בעמוד המשתמש שלו גם קישור לאתר הבית של אותה מסעדה.