וול סטריט ננעלה בעליות: אפל ריכזה עניין ונסחרת בשיא

נתוני מאקרו טובים סיפקו תמיכה לשוק ■ מצד שני, יוון נכשלה לגייס מיליארד אירו בהנפקת אג"ח, מה שהכביד על השווקים ■ ה-S&P 500 בדרכו לסגור את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 1998

וול סטריט ממשיכה לזחול מעלה: מדדי המניות בארה"ב נסחרו היום (ג') ביציבות ובטווח מסחר צר יחסית, כאשר על השוק פעלו כוחות מנוגדים - נתוני מאקרו טובים וחדשות רעות מיוון.

לא היו חסרים נתוני מאקרו חיוביים היום בארה"ב. מדד S&P קייס-שילר שפורסם לפני הפתיחה הראה כי מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב עלו ב-0.3% בינואר לעומת דצמבר. בהשוואה לינואר אשתקד ירדו המחירים ב-0.7% - הירידה המתונה ביותר מזה כ-3 שנים.

יתרה מזאת - מדד אמון הצרכנים לחודש מארס עלה ל-52.5 נקודות מ-46 נק' בפברואר. לא רק שהמדד הצביע בכך על המשך ההתאוששות הכלכלית במשק, אלא הוא היה טוב יותר מהתחזיות המוקדמות של האנליסטים, שציפו ל-51 נק', ומכאן ההפתעה החיובית בשוק.

אולם למול הנתונים הטובים בארה"ב, המשקיעים מסתכלים קדימה בדאגה נוכח משבר החוב באירופה. יוון, שצריכה לפרוע בחודשיים הקרובים חובות בהיקף של 27 מיליארד דולר, נכשלה היום לגייס מיליארד אירו בהנפקת אג"ח והצליחה לגייס רק 390 מיליון אירו. המשקיעים רואים בכך איתות לקושי שצפוי ליוון במחזור חובות העתק שלה ובכך חוזר הפוקוס להתמקד במשברי החוב במדינות אירופה.

מדד ה-S&P 500 יסגור מחר את הרבעון הראשון של 2010. לאחר הראלי שליווה את השוק בחודש האחרון, המדד בדרכו לסגור רבעון רביעי ברציפות של עליות ובתשואה של 5.1%; יהיה זה הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז הרבעון הראשון של 1998. סוחרים בוול סטריט מסרו לסוכנות בלומברג כי המשקיעים מבצעים התאמות של תיקי ההשקעות לקראת סוף הרבעון וקונים את המניות שהניבו את התשואות הטובות ביותר ברבעון זה, כדי לשדרג את התיקים.

סיטי: מכירות הממשל מגולמות בשוק?

מניותיהן של וריזון ואפל הגיבו לדיווח שפורסם אמש לאחר סגירת המסחר לפיו מתכוונת אפל להפסיק את חוזה הבלעדיות שלה עם AT&T למכירת מכשיר האייפון. על פי הדיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל", אפל מתכננת להשיק מכשיר אייפון חדש עבור חברת ורייזון וויירלס, חברת הסלולר הגדולה בארה"ב. בתגובה, מניית אפל טיפסה לשיא היסטורי.

המשקיע קארל אייקן אמר אמש כי הצעת הרכש שלו לחברת הפקת הסרטים ליונס גייט , שנותנת מחיר של 6 דולר למניה, הינה הוגנת וכי הסיבה היחידה שמניות החברה נסחרות מעל רמה זו היא העניין שלו בחברה.

מקדונלדס מסרה תחזית לפיה יהיו ברשותה מעל 2,000 סניפים בסין עד סוף 2013. החברה גם חוזה כי היקף המכירות בסניפים שלה באסיה, מזרח התיכון ואפריקה, שפתוחים לפחות משנה, יהיו טובים ברבעון הראשון של 2010.

בקרב מניות הבנקים, סיטיגרופ ריכזה עניין רב לאחר שהממשל הודיע כי בכוונתו למכור את כל החזקותיו בבנק - 7.7 מיליארד מניות. המניות הוענקו לממשל כחלק מסיוע שהעביר לסיטי בתקופת המשבר. עם זאת, האנליסט דיק בוו אמר היום ל-CNBC, כי הממשל ימכור את המניות באופן כזה שלא יפריע למהלך התקין של המסחר במניה, כך שהוא ממליץ למשקיעים לרכוש אותה.

מבין הישראליות בוול סטריט, אורכית המשיכה להיסחר על רקע הנפקת המניות בהיקף של 10.7 מיליון דולר למשקיעים, אשר הפילה אתמול את המניה ב-17%. אורכית ביצעה את ההנפקה במחיר של 3.78 דולר למניה - נמוך ב-22% ממחיר השוק ערב ההנפקה. את המניות היא הנפיקה לקבוצת משקיעים ובהם גם המייסדים איציק תמיר אריק פנט שקנו 175 אלף מניות יחדיו.