נפסק שכר-טרחה של 267 אלף שקל על ייצוג בתביעה ייצוגית סביבתית

‎השכר נפסק לעו"ד גידי פרישטיק על ייצוג תושבי רמת-השרון בתביעה ייצוגית נגד תעש בטענה לזיהום מי השתייה בעיר ■ מדובר בשכר-טרחה מהגבוהים ביותר שנפסקו בישראל בתחום התביעות הסביבתיות

בית משפט השלום בתל-אביב אישר תשלום שכר-טרחה בסך 267 אלף שקל לעו"ד גידי פרישטיק, שותף במשרד מיתר ליקוורניק גבע & לשם ברנדויין, על ייצוג תושבי רמת-השרון בתביעה ייצוגית כנגד תעש.

התביעה היתה בגין זיהום שגרמה פעילות תעש למי השתייה של תושבי רמת-השרון, ומדובר בשכר-טרחה מהגבוהים ביותר שנפסקו בישראל בתחום התביעות הסביבתיות.

ביחס לתביעות ייצוגיות אמנם מדובר בשכר-טרחה שגרתי, "אבל,השכר שנפסק שם את הנושא הסביבתי בשורה אחת עם תביעות ייצוגיות אחרות", אומרת עו"ד ציפי איסר-איציק, בכירה בארגון אדם טבע ודין.

התביעה האמורה הוגשה בקיץ 1999 על-ידי מור שמגר (כלתו של השופט מאיר שמגר), שהיתה בעת הגשת התביעה חברת מועצת רמת-השרון; ועל-ידי המהנדס יורם אלרון, לשעבר סגן ראש מועצת רמת-השרון. התביעה הוגשה בשם תושבי רמת-השרון והסביבה, בטענה כי מי הבארות בעיר מזוהמים מפעילות תעש הסמוכה לעיר.

בעקבות ההליך המשפטי הורה היועמ"ש דאז, אליקים רובינשטיין, על ביצוע סקר מזהמים מקיף בעלות של 17 מיליון שקל באזור הבארות והקרקעות בסביבת תעש. תוך ביצוע הסקר הוברר כי יש במים מזהם בשם פרכולרט (שהינו תוצר של דלק טילים), וכל מי הבארות נפסלו לשתייה בהוראת משרד הבריאות.

נציין כי המדינה ותעש מתחלקים שווה בשווה בתשלום שכר-הטרחה, שכן תעש היא חברה ממשלתית.

מתעש נמסר בתגובה כי החברה השקיעה בשנים האחרונות כ-150 מיליון שקל בסוגיות של איכות הסביבה, ופועלת היום על-פי תקנים מחמירים שמהווים בסיס לפעילות חברות ביטחוניות בעולם.