אלרוב נדל"ן: הוחלט על מעבר לדיווח על-פי שיטת השווי ההוגן

עם יישום השיטה יעמוד ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות בחברה על 1.58 מיליארד שקל, לעומת 1.1 מיליארד שקל על-פי שיטת העלות

אלרוב נדל"ן הודיעה היום (ה') כי דירקטוריון החברה החליט על מעבר לדיווח על פי שיטת השווי הוגן של נדל"ן להשקעה והקמה. עד כה דיווחה על פי שיטת העלות העלות.

זאת, לדבריה, מתוך העדפה להימנע מתנודתיות יתר בשווי נכסיה ובתוצאותיה העסקיות וכן מתוך רצון לבחון את נתוני השווי ההוגן על פני תקופה של מספר שנים, לאור אי הוודאות שהיתה קיימת לגבי התוצאות הצפויות של המעבר לשיטת השווי ההוגן.

עוד נמסר מ אלרוב נדל"ן כי המעבר לשיטת השווי ההוגן יאפשר השוואת הנתונים הכספיים שתציג החברה לאלה של חברות אחרות בענף היזמות והנדל"ן, שמרביתן אימצו את שיטת השווי ההוגן זה מכבר, ובכך יקל על המשקיעים בביצוע ההשוואות הרלונטיות.

עם יישום שיטת השווי ההוגן יגדל ההון העצמי של החברה (כולל זכויות מיעוט) בכ-603 מיליון שקל ויעמוד על 1.732 מיליארד שקל, לעומת 1.13 מיליארד שקל ע"פ שיטת העלות. ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות של החברה יגדל בכ-481 מיליו שקל ל-1.58מיליארד שקל, לעומת כ-1.1 מיליארד ע"פ שיטת העלות.

ערך הנדל"ן להשקעה יגדל בסך של כ-795 מיליון שקל ויעמוד על 4.04 מיליארד שקל, לעומת 3.25 מיליארד שקל ע"פ שיטת העלות. יתרת העתודה למסים נדחים תגדל בכ- 192 מיליון שקל ל-366 מיליון שקל.