זה לא מחשב ולא טלפון, זה עוד מוצר

סטיב ג'ובס כנראה קצת חכם יותר מהמתחרים שלו. הוא בעצם המציא מוצר נוסף, חדש, אחר

התורים הארוכים של חובבי הטכנולוגיה בארה"ב, במטרה להשיג את ביצת הזהב האחרונה של אפל, הם לא מחזה נדיר. כמעט כל מוצר טכנולוגי שמשיק סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל, גורם לאלפים לעמוד בתור שעות ארוכות ואף ימים, בניסיון להשיג ראשונים את הטרנד הבא.

ג'ובס הוא האיש שהצליח להפוך את הסלולריים לפשוטים יותר, מהנים יותר וכנראה גם רווחיים יותר. עכשיו הוא מנסה לעשות את אותו דבר עם ה-iPad. ההייפ שה-iPad זכה לו דומה מאוד לזה שה-iPhone קיבל בזמנו, אבל האם באמת מדובר ברעש תקשורתי מוצדק?

ה-iPad הוא לא טלפון חכם, הוא לא מחשב נייד והוא גם לא סתם iPhone ענק. ה-iPad הוא מחשב לוח, קטגוריה שכבר שנים ארוכות מנסה לפרוץ לשוק הרחב, ולא בהצלחה - עד השבוע האחרון. המוצרים שקדמו ל-iPad היו מגושמים, לא סקסיים, ופשוט לא הצליחו להסביר ללקוח למה הוא צריך אותם.

ג'ובס כנראה קצת חכם יותר מהמתחרים שלו, ולכן ה-iPad לא בא להחליף את המחשב הנייד אלא אמור להיות מוצר נוסף.

למה אנחנו צריכים עוד מוצר שיסחב בתיק שלנו? כי ה-iPad מאפשר לקרוא ספרים אלקטרוניים, הוא מאפשר לגלוש באינטרנט והוא מכונת משחקים. נכון שגם המחשב הנייד עושה את אותם דברים, אבל בצורה פחות כייפית.

אז נכון - ה-iPad מכר 300 אלף יחידות ביום הראשון להשקתו, ונכון - זהו הגאדג'ט הכי נחשק כרגע בעולם. למרות זאת, עדיין מדובר במוצר לא מספיק מוצלח (לפחות מבחינת הנדסת האנוש שלו).

אפל תמיד מוציאים מוצרים לא מספיק מבושלים בדור הראשון, במטרה לתקן אותם ולגרום ללקוחות להוציא עוד כסף כאשר הדגם הבא יגיע.

אי-אפשר להגיד שג'ובס פישל עם ה-iPad, אבל גם אי-אפשר להגיד שהתוצאה הסופית מבריקה כמו המצאות אחרות שלו.

עוד מוצר לסחוב בתיק שלנו? / איור: טל אביב
 עוד מוצר לסחוב בתיק שלנו? / איור: טל אביב