"שותפות תמר יספקו 67% מהגז לחברה לישראל - קנו מניות"

בית ההשקעות כלל פיננסים ממשיך להמליץ להחזיק במניות ישראמקו, אבנר ודלק קידוחים - בעקבות המו"מ שמנהלת החברה לישראל לרכישת גז טבעי

בבית ההשקעות כלל פיננסים מתייחסים היום (א') להתפתחויות בימים האחרונים במגזר הגז הטבעי, על רקע המו"מ שמנהלת החברה לישראל לרכישת גז טבעי - מה שיהפוך אותה ככל הנראה לצרכנית השנייה בגודלה במדינה של הגז הטבעי.

"להערכתנו, השותפות במאגר תמר - ישראמקו , אבנר ודלק קידוחים , יזכו לספק לפחות שני שליש מתצרוכת הטבעי של החברה לישראל, והיתרה תגיע מגז מצרי", אומר האנליסט ירון זר מבית ההשקעות.

נזכיר, כי החברה לישראל אישרה בשבוע שעבר את חשיפת "גלובס" לפיה היא מנהלת מו"מ באמצעות החברה הבת, או.פי.סי רותם, והחברות כי"ל ובז"ן מול מספר גורמים בקשר לרכישת גז טבעי. כן נודע ל"גלובס" בשבוע שעבר, כי השותפות ב"תמר" שוקלות לפתח שני שדות גז ימיים נוספים מול חופי אשדוד ואשקלון ("נועה" ו"אור") בעלות של רבע מיליארד דולר, במטרה להגביר את סיכויי הקבוצה לזכות בהסכם אספקת הגז של החברה לישראל. הכוונה היא כי חברת נובל אנרג'י תשמש כחברה המפעילה של הפיתוח, וייתכן כי שני השדות יאוחדו לשם כך לשותפות שזכויות הבעלות בה יתפלגו באופן דומה לזה שב"תמר".

ביום חמישי העריכו בכלל פיננסים כי הביקוש לגז טבעי יהיה מעל התחזית של משרד התשתיות, שהתקבלה כקונצנזוס בשוק ההון. זר חוזר על המלצתו להחזיק בסקטור הגז בישראל מעל למשקלו, "החזיקו במניות ישראמקו, אבנר ודלק קידוחים - גם מעל למשקלן", הוא אומר, ומעניק המלצת תשואת יתר ליחידות ההשתתפות של אבנר ודלק קידוחים, והמלצת קנייה למניית ישראמקו. מחיר היעד של אבנר נותר על 1.96 שקל - גבוה ב-23% ממחירה בשוק; מחיר היעד של דלק קידוחים נותר על 11.3 שקל - גבוה ב-28% ממחירה בשוק; מחיר היעד לישראמקו נותר על 75 אגורות, גבוה ב-31% ממחיר השוק.