אפקט יוון התפוגג? בורסות אירופה עוברת לירידות

ממשלות גוש האירו הסכימו לחבילת הלוואה וחילוץ ליוון בשווי שלא תפחת מ-61 מיליארד דולר ■ אסיה ננעלה במגמה מעורבת - הניקיי טיפס 0.4% ■ אנליסטים באתונה: "ההודעה של גוש האירו היא התפתחות חיובית

בורסות אירופה עברו לירידות שערים, זאת לאחר שפתחו את שבוע המסחר היום (ב') בעליות שערים לאור הדיווחים החיובים על מאמש, לפיהם ממשלות הגוש האירו הסכימו לחבילת הלוואה וחילוץ ליוון בשווי שלא תפחת מ-61 מיליארד דולר. שרי האוצר של 16 מדינות האירו מסרו כי ההלוואות ליוון תינתנה בריבית שנתית של 5%, וזאת לאחר שעלויות ההלוואה של יוון נסקו לשיא של 11 שנים.

אנליסטים מבנק פרוטון באתונה מסרו כי "ההודעה של גוש האירו היא התפתחות חיובית, אשר מסירה את אי הוודאות. בנוסף, ההלוואות המוצעות הן בריבית נמוכה יותר מאשר המוצע כיום בשוק". הבורסה באתונה מגיבה לחדשות ומזנקת ב-3.86%.

באסיה, ננעל המסחר במגמה מעורבת - הניקיי בלט לחיוב וההנג-סנג בלט לשלילה. לאור עליית האירו מול היין, מניות כגון קאנון ומאזדה ריכזו עניין חיובי ברקע האפשרות כי הרווחים מהייצוא לאירופה יעלו.

במסחר באוסטרליה, מניות הכרייה BHP Billiton ו-Rio Tinto ריכזו עניין.

כצפוי, אנליסטים וכלכלנים באסיה הגיבו בחיוב לידיעות מאירופה: "כולם ידעו שיוון תחולץ מהמשבר אליו נקלעה בדרך כזו או אחרת", צייון היום דיוויד האלידיי, מנהל ב-Macquarie Securities מסידני אוסטרליה. "אני חושב שאנחנו ממשיכים לראות את הסדר שב אל כנו בעולם - הראלי בשווקים הפעם יותר לוגי ומבוסס על נתונים פונדמנטאליים", הוסיף האלידיי.

מאסומי יאמאמוטו, אנליסט ב-Daiwa Securities אמר כי "פקטור אחר (יוון), שהגביל את העליות, הוסר מהמשוואה. הסוחרים ממשיכים להרים את השוק היפני למעלה".

"ההתפתחויות ביוון נותנים דחיפה רבה לסנטימנט בשווקים משום שהוא מקל על החחשות מפני חדלות פירעון של חברה בגוש האירו", ציין אולן קאפרינה, מנהל קרנות בבנק פיליפינים. "למשיקעים יש כעת סיבות להפוך לחיוביים ולהכניס כספים לשוקי המניות" הוסיף קאפרינה.