אריק שמידט: גוגל רוצה לסייע לעיתונים להגיע לרווחיות

מנכ"ל גוגל התייחס לצניחה בהכנסות העיתונים מפרסום, ואמר כי לדעתו שורש הבעיה הוא המודל העסקי שלהם - שאינו מותאם לעידן האינטרנט ■ "גוגל לא מצפה מחברות נוספות ללכת בעקבותיה ולהיאבק ברשויות הסיניות"

מנכ"ל גוגל , אריק שמידט, לא מצפה מחברות נוספות ללכת בעקבות ענקית החיפוש ולהיאבק ברשויות הסיניות. כך עלה מדברים שנשא שמידט בכנס אגודת עורכי העיתונות של ארה"ב (ASNE), שנערך בימים האחרונים.

"גוגל היא חברה יוצאת דופן", אמר שמידט. "העקרונות שלנו נוסחו עוד לפני שהפכנו לחברה ציבורית. אני מאמין שחברות רבות לא מסכימות עם העקרונות הללו, או שלמרות שהן מסכימות עימם הן פשוט לא מסוגלות לעמוד מאחוריהם מבחינה טכנית".

שמידט התייחס לצניחה בהכנסות העיתונים המודפסים מפרסום, ואמר כי לדעתו שורש הבעיה הוא המודל העסקי שלהם, שאינו מותאם לעידן האינטרנט.

"החדשות הטובות הן שיש לכם יותר קוראים שמקדישים זמן רב יותר כדי להיחשף לתכנים שאתם מייצרים. דרכים חדשות להפקת רווחים ייווצרו בעתיד. אני משוכנע כי העיתונות האיכותית תנצח במאבק הזה, מפני שאני מאמין כי קיומה הוא מהותי לתפקודן של דמוקרטיות מודרניות", אמר שמידט.

לדבריו, גוגל מעוניינת לסייע לעיתונים להגיע לרווחה כלכלית, ומנוע חיפוש החדשות שלה מנתב גולשים לאתריהם. "אנו רוצים שיהיו לכם את הכלים להפוך את התנועה לרווחית", אמר.

שמידט התייחס להשקתה בשבוע שעבר של רשת הפרסום החדשה בסלולר של אפל, iAd. לדבריו, המהלך מעיד על כך ששוק הפרסום בסלולר הוא שוק "מאוד תחרותי", ועובדה זו תסייע לגוגל לזכות באישור הרגולציה האמריקנית לעסקה עליה הכריזה בנובמבר האחרון, במסגרתה רכשה את רשת הפרסום המובילה לסלולר בארה"ב AdMob תמורת 750 מיליון דולר. "לאור הנתונים האחרונים, אני מקווה שהעסקה תאושר", אמר שמידט.