פחד גבהים? שפל ברכישות מניות של בעלי עניין בוול סטריט

בשבוע שהסתיים ב-9 באפריל רכשו בעלי עניין במניות הנסחרות בניו-יורק בכ-2.1 מיליון דולר בלבד, לעומת מכירות בהיקף של 824 מיליון דולר ■ סרגיי ברין מכר מניות גוגל בכ-47 מיליון דולר

שפל חדש מאז תחילתו של ה"ראלי" האחרון נרשם ברכישות של בעלי עניין בחברות הנסחרות בוול סטריט בשבוע שהסתיים ב-9 באפריל.

בשבוע שהסתיים ב-9 באפריל רכשו בעלי עניין במניות הנסחרות בניו-יורק בכ-2.1 מיליון דולר בלבד לעומת מכירות בהיקף של 824 מיליון דולר. רכישות ערות נרשמו במניות BFS על ידי סול פרנסיס, המנכ"ל, שרכש מניות בכ-560 אלף דולר. מנגד, במניות גוגל נרשמו מכירות ערות על ידי אחד המייסדים, סרגיי ברין, שמכר מניות בכ-47 מיליון דולר בכמה הזדמנויות בטווח מחירים של 566-570 דולר למניה.

גוגל, נזכיר, צפויה לדווח ביום חמישי לאחר סיום המסחר על רווח של 6.57 דולר למניה ברבעון האחרון.

הצד של המכירות לא צריך להדאיג במיוחד את המשקיעים שכן לבעלי עניין יש תמיד סיבות רבות לממש אחזקות, החל מאופציות שפקעו, דרך תוכניות אוטומטיות למכירה, וכלה ברצונם לפזר סיכונים. מנגד, כדי שבעל עניין כמו יו"ר דירקטוריון, מנכ"ל, בעל מניות משמעותי או סמנכ"ל כספים למשל יחליט להכניס את היד לכיס ולרכוש מניות צריכה להיות סיבה אחת מאוד משמעותית: הוא מאמין שהמניות זולות ואטרקטיביות והן צפויות להתייקר בעתיד הקרוב או הרחוק.

לכן, השפל מאותת ככל הנראה שבעלי העניין או בעלי התפקידים הבכירים בחברות הנסחרות בוול סטריט חוששים שהמניות טיפסו לרמות גבוהות, לפחות באופן יחסי.

רכישות ערות מאוד של בעלי עניין (או הצעות רכש במטרה לבצע מחיקה של חברות מהבורסה) מאותתות בדרך כלל על קירבה לתחתית ולהיפך, רכישות דלילות מאוד עשויות לאותת על קירבה לפיסגה מקומית. עם זאת, בלא מעט מקרים בעבר המשיכו המדדים להתקדם תקופה ארוכה לאחר שנרשמו שפלים דומים.