בדרך אל הכסף הגדול? טוויטר משיקה מערכת פרסומות

‎‎המערכת הנקראת ‏Promoted Twits‏ תאפשר למפרסמים לנטר נושאי שיחה ולהיות בראש תוצאות החיפוש שלהם‏

‎‎שירות המיקרו-בלוגינג טוויטר מציג לראשונה מענה לשאלת המודל העסקי שלו, ומשיק את ‏‏Promoted Twits‏ - המערכת המסחרית המשמעותית הראשונה מבית הרשת החברתית.

השותפים הראשונים בתוכנית הן חברת התעופה וירג'ין אמריקה, רשת האלקטרוניקה בסט ביי, חטיבת הסרטים של סוני ורשת בתי-הקפה סטארבקס.

דיק קוסטולו, מנהל העסקים הראשי של החברה, הכריז על המערכת החדשה במהלך כנס השיווק הדיגיטלי של מגזין ‏"Advertising Age‏".

הציפייה בשוק להכרזה היתה עצומה, שכן פיתוח המהלך בטוויטר לקח חודשים רבים, והוא למעשה המענה הראשון לשאלה איך מתרגמים את כמות הגולשים באתר להכנסות. לפי נתוני קומסקור, במארס נכנסו לטוויטר יותר מ-22 מיליון גולשים ייחודיים.

קוסטולו אמר בכנס כי מרבית הפעילות המתרחשת בטוויטר לא מגיעה דרך האתר הייעודי, אלא באמצעות פלטפורמות המשנה, בהן אתרים שותפים, תוכנות דסקטופ (כמו ‏‏‏‏Twittdeck‏) וכמובן הטלפונים החכמים, ובראשם ה-iPhone.

‏המערכת החדשה, שנכנסה לפעולה אמש (ג'), תציב "ציוצים" פרסומיים של חברות בראש תוצאות חיפושים רלוונטיים. היא תאפשר לחברות גם ליצור נושאי שיחה או "להתלבש" על נושאי שיחה פופולריים קיימים.

‏על-פי קוסטולו, היתרון הגדול של המדיום הפרסומי החדש הוא בייצור שיחה בזמן אמת בין המותג ללקוחות, וכן בכך שרוב המדיה שתיוצר בפעילות הזו - מציוצים חוזרים, סימון מועדפים וכו' - היא מדיה נלווית חינמית למותג המפרסם.

קוסטולו אמר כי בטוויטר מקווים כי הפיצ'ר החדש לא ירתיע גולשים, שיגלו פרסומי מותגים בראש תוצאות החיפוש שלהם - אלא להיפך.

"קחו לדוגמה כל נושא חם, כמו למשל 'זמן הסוללה של ה-iPad', שעליו התקיימו שיחות רבות בזמן ההשקה. הפיצ'ר יאפשר למותגים לשוחח בזמן אמת עם הלקוחות, ובכך יהפוך את השיחה הטוויטרית ליותר רלוונטית עבורם".

קוסטולו נתן כדוגמה נוספת את עולם הסרטים, בו האולפנים יוכלו לשוחח ולעקוב בזמן אמת אחר התגובות לטריילרים לסרטים חדשים, אותם הם מתכוונים לשווק בעתיד.

‏בשלב זה השירות מוגבל לאתר הראשי של טוויטר בלבד. לדברי קוסטולו, בד בבד עם השקת המערכת מנסים בחברה למצוא פיתרון גם לנושא נוכחות מפרסמים על גבי הפלטפורמות הנוספות.

‏יצויין כי בתחילת השבוע הודיע יזם האינטרנט ביל גרוס על השקת מיזם דומה בשם ‏‏TweetUp‏. בדומה לתשלום תמורת דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש בגוגל, מציע גרוס מעין דירוג ציוצים של משתמשי טוויטר, ומעניק למפרסמים את האפשרות לשלם תמורת מיקום גבוה יותר בדירוג.