שיא לא דמיוני

האם המעו"ף בדרך לגל עולה? ■ וגם - על הפריצה של אינטל ועל הסיכוי לפריצה של נייס

בטור פתיחת השבוע התייחסתי להתנגדות ב-1,240 והנחתי שלטווח הקצר, להתנגדות הזו תהיה נוכחות. עד סיום המסחר אמש ההתנגדות הזו עוד עבדה. אבל, התפתחות המסחר והחזרה אל מעל 1,215 ומעל הממוצע הנע ל-21 יום, מלמדים כי הטווח הקצר הזה יכול להסתיים.

מהלך מהימן של תל אביב 25 אל מעל 1,240 ילמד על סיכוי להתחלת גל עולה משמעותי חדש. אפשר יהיה לדבר על רמת ה-1,300 כעל יעד ראשוני סביר לעליה. תמיכה ניתן להגדיר באזור 1,210-1,220. מהלך מתחת לאזור הזה יחשב דובי. נכון ליום רביעי סיום המסחר ניתן לסכם ולאמר: סיכויים לשיא חדש.

בוול סטריט נמשכה מגמת העליה כצפוי. ה-S&P 500 המשיך להתקדם לעבר גבול הפיבונאצ'י השוכן ב-1,224. זהו הגבול שמהלך מעליו יגדיר את מגמת העליה של המדד כמגמת עליה ארוכת טווח. סביר להניח, גם לאור ההגעה הדי חלקה-רצופה אל היעד, שה-S&P500 "ינוח" קצת מתחת ל-1,224 ואולי יתקן למטה.

מי שרוצה, יכול להקטין פוזיציה מתחת ל-1,224 ולהגדיל אותה במקרה של פריצה למעלה או אחרי תיקון למטה. ה"סיכון" הוא איבוד נקודות רווח במקרה של מהלך עליה משמעותי. אפשרות שניה היא להגן על התיק מלמטה ולקוות שתיקון, אם יתחיל, לא יהיה חריף בשלביו הראשונים. ניתן להגן מתחת ל-1,197 או מתחת ל-1,177. בטווח הארוך צפוי ה-S&P500 לעלות מעל 1,224 כפי שהנאסד"ק עלה מעל הרמה המקבילה על התרשים שלו.

אינטל פרצה, נייס בדרך

את המנוע היומי לעליות השערים נתנהאינטל . כעת, תיבחן ההתנגדות ב-23.6 דולר שבלמה את אינטל פעמיים ב-2008 לפני שהתרסקה. מהלך העליה החד יחסית יכול להזמין תיקון מסוים ואפשר והשער 22.8 דולר עוד ייבחן כרמת תמיכה. מהלך מתחתיו יחשב סימן דובי מאוד למניה.

מבין הישראליות אציין היום את נייס שקבלה המלצה מקן פישר, מנהל ההשקעות שפרסם מספר ספרים רבי מכר וכותב טור חשוב בפורבס. בהמלצות חיוביות על נייס אני נתקל באופן שוטף וכשגם פישר ממליץ עליה, שווה לקחת אותה בחשבון. טכנית, המניה מדשדשת בתנודתיות הולכת וקטנה מה שמלמד אולי על סיכוי לפריצה למעלה. ניתן להגן על פוזיציית רכש מתחת ל-31 דולר.