גולדמן זאקס הוריד את וול סטריט; גוגל צנחה ב-7.5%

6 ימי עליות רצופים נקטעו בגלל גולדמן זאקס ■ מניות הפיננסים צללו ■ המשקיעים מודאגים מה"בורות" בדו"חות גוגל ■ לו"ז דו"חות כספיים: אילו ישראליות עיקריות יפרסמו בקרוב את דו"חותיהן?

גולדמן זאקס מרעיד את וול סטריט: לאחר 6 ימי עליות רצופים, מדדי המניות נסחרו היום (ו') בירידות בצל כתב אישום שהגישה רשות ני"ע (SEC) כנגד בנק גולדמן זאקס בגין הונאת סאב-פריים. מניית גולדמן זאקס נפלה וגררה עימה את וול סטריט. במוקד המסחר היום עמדה גם מניית גוגל שצנחה ולחצה על השוק, בעקבות "בורות" שמצאו המשקיעים בדו"חות הכספיים שלה.

הטריגר לירידות היום היה, כאמור, התביעה שהגישה ה-SEC נגד גולדמן זאקס. ה-SEC טוענת כי גולדמן זאקס שיווק ללקוחותיו ני"ע המגובים במשכנתאות סאב-פריים, תוך שהוא משמיט או מסלף נתונים מרכזיים על אותם מוצרים פיננסיים. ה-SEC הגישה את התביעה כנגד גולדמן זאקס ואחד מהסמנ"כלים הבכירים בבנק.

"אפקט גולדמן זאקס": מניות הפיננסים צוללות, FAZ עולה

בשוקי העולם נרשמו היום ירידות שערים שמשפיעים גם כן על וול סטריט. אירופה איבדה גובה הן בשל גולדמן זאקס וגם בגלל יוון (שוב), בעקבות התגברות ההערכות שיוון לא תצליח לגייס הון בשווקים הפיננסיים כדי למחזר את חובותיה ותיאלץ להשתמש בחבילת הסיוע שהעמידו לה האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית. חוסר האמון של המשקיעים ביוון משגר מסר שלילי לשווקים, בייחוד על רקע ההערכות כי "הנעל הבאה שתיפול" תהיה בדמות ספרד ופורטוגל, שנקלעו גם הן למשבר חוב. באסיה נרשמו היום ירידות בשל מגבלות חדשות שמטיל הממשל הסיני על שוק הנדל"ן והתגברות ההערכות כי הבנק המרכזי שם יעלה את הריבית החודש.

בארה"ב פורסמו דווקא נתוני מאקרו מעורבים היום, אך המשקיעים לא התמקדו בנתונים אלא בפרשת גולדמן זאקס. התחלות הבנייה והיתרי הבנייה הפתיעו לטובה ועלו לשיא של כשנתיים וחצי, מה שמעיד על המשך ההתאוששות בשוק הדיור. עם זאת, זמן קצר לאחר הפתיחה פורסם מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, אשר ירד במפתיע ל-69.5 נקודות באפריל מ-73.6 נק' במארס. בשוק ציפו ל-75 נק', כך שהמדד אכזב.

הירידות היום בשוק לוו בזינוק במדד ה-VIX ("מדד הפחד") שעלה ב-15% והעיד על חששות המשקיעים.

דו"חות גוגל: המשקיעים מסתכלים על חצי הכוס הריקה

ענקית התעשייה האמריקנית, חברת ג'נרל אלקטריק , הציגה היום את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2010 ורשמה רווח נקי של 21 סנט למניה, גבוה מהתחזיות המוקדמות שעמדו על 16 סנט למניה. גם התוצאות של בנק אוף אמריקה היו טובות מהצפוי: הבנק הגדול בארה"ב דיווח על רווח של 3.18 דולר למניה ברבעון הראשון, או 28 סנט למניה שהיו טובים יותר מ-10 סנט למניה להם ציפו האנליסטים.

אמש לאחר סיום המסחר דיווחה גוגל על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2010. החברה אמנם עקפה את קונצנזוס התחזיות כשדיווחה על רווח של 6.76 דולר למניה בעוד שבשוק ציפו ל-6.6 דולר למניה, אולם המשקיעים העדיפו להסתכל על חצי הכוס הריקה. ראשיתף חלק מהתחזיות דיברו על רווח גבוה יותר - 6.91 דולר למניה - כך שהמספרים של גוגל לא ממש הלהיבו את השוק. בנוסף, הוצאות החברה זינקו ב-18%, בעיקר בשל העסקת עובדים חדשים ורכישות חברות במטרה לחדור לשווקים חדשים. מצבת העובדים של גוגל תפחה ב-800 עובדים ברבעון החולף והמשקיעים מודאגים מההוצאות הגדלות.

גם בקרב הישראליות מתקרב גל של דו"חות כספיים. טבע תפרסם את הדו"חות שלה ב-4 במאי וצפויה להציג רווח של 89 סנט למניה. חברת תרופות נוספת, פריגו , תפרסם את הדו"חות הרבעוניים ב-29 באפריל. בסקטור הטכנולוגיה, סרגון תפרסם את הדו"חות ב-26 באפריל, אלווריון ב-4 במאי, אודיוקודס ב-28 באפריל וגיוון אימג'ינג ב-12 במאי.