סגן שר הביטחון על פרשת קם: "בהחלט כישלון חמור שלנו"

מתן וילנאי אמר כי במערכת הביטחון בודקים כיצד הצליחה ענת קם להדליף אלפי מסמכים מסווגים בזמן שירותה הצבאי ■ וילנאי גם מתח ביקורת על התנהלותו של עמיר פרץ בזמן כהונתו כשר הביטחון

סגן שר הביטחון מתן וילנאי התייחס היום (שבת) לפרשת ענת קם המואשמת בריגול חמור, וכינה אותה "מעשה חמור מאין כמותו". במסגרת אירוע "שבתרבות" בבאר-שבע הגיב וילנאי לעובדה שענת קם הצליחה להוציא בעת שירותה בצה"ל חומרים ביטחוניים מסווגים, והדגיש את חומרת האירוע.

"יש פה כישלון חמור שלנו, ואנחנו בודקים את עצמנו, אבל זה בהחלט כישלון", ציין סגן השר.

במהלך הכינוס מתח וילנאי ביקורת על התנהלותו של עמיר פרץ בעת שכיהן כשר ביטחון, והודה כאשר נשאל כי לא היה "בעל בית" בזמן שהוא והאנשים בצוותו נכנסו למשרד.

למרות זאת הבהיר וילנאי כי הוא אינו סבור כי יש צורך בהשכלה צבאית על מנת להתמנות לתפקיד שר ביטחון.

בהתייחסו לקיפאון המדיני אמר וילנאי כי "הפלסטינים טיפסו על עץ גבוה, ועכשיו הם מחפשים לרדת ממנו". עם זאת, סגן השר הביע תמיכה בקיום שיחות ישירות בין הצדדים, ואמר כי הוא מאמין שבחודשים הקרובים תהיה התקדמות במגעים.

"זה אינטרס שלנו ושל הפלסטינים", הסביר, והבהיר כי אם לא יחול שינוי בתחום המדיני עד ספטמבר, מועד סיום הקפאת הבנייה - תבחן מפלגתו את המשך דרכה בממשלת נתניהו. "כל זמן שאנו מרגישים שאנו משפיעים אנחנו נהיה בממשלה. נכון להיום, אנחנו משפיעים על ההחלטות המתקבלות בממשלה".