"אם לישראלים יש פרנוית iPad, אז למה לא פרנוית בלקברי ואייפון?"

בכתבה על החרמות ה-iPad בנתב"ג מציין וול סטריט ג'רנל: פרס הבן רכש את איי דיג'יטאל, הזכיינית למכירת מוצרי אפל בישראל, בסוף 2008 ■ "אם לישראלים יש פרנויה לגבי ה-iPad, צריכה להיות להם פרנויה גם לגבי בלקברי"

וול סטריט ג'רנל כתב אתמול, כי החלטת משרד התקשורת לאסור יבוא אישי של ה-iPad, הגאדג'ט הלוהט החדש של אפל , מעוררת תמיהות רבות הן בישראל והן בסיליקון ואלי. העיתון מציין, כי נחמיה (חמי) פרס, בנו של נשיא המדינה, רכש את חברת איי דיגי'טאל, הזכיינית הבלעדית לשיווק מצרי אפל בישראל, בתחילת 2008.

הג'רנל אינו קובע שיש קשר בין פרס, או איי דיג'יטאל, לבין ההחלטה לאסור יבוא אישי של מכשירי iPad. העיתון מדגיש, כי לא הצליח להשיג תגובה של איי דיג'יטאל על ההחלטה לאסור את היבוא האישי של המכשירים.

לפי העיתון, אמר דובר משרד התקשורת, כי טכנולוגיית ה-Wi-Fi של מכשירי ה-iPad מאפשרת לטאבלט לשגר אותות חזקים מדי, שישבשו פעילות מכשירים אלחוטיים אחרים בישראל. הטאבלט של אפל בנוי לפי סטנדרטים אמריקניים, שאינם עולים בקנה אחד עם הסטנדרטים באירופה ובישראל, לטענת המשרד.

הדובר אמר, לפי הציטוט בג'רנל, כי כאשר תתחיל אפל להפיץ גרסת iPad שמותאמת לתקנים המקובלים בישראל ובאירופה, תבוטל ההחלטה לאסור הבאת מכשירים אלה לישראל. כפי שפורסם, החרימו מוכסים בנתב"ג לפחות 10 מכשירי iPad מנוסעים שהביאו עימם את המכשירים לישראל. בעלי המכשירים נדרשים לשלם דמי אחסון של המכשירים במכס עד שהבעלים יקחו אותם חזרה לחו"ל.

בתגובה אמר דובר של אפל: "iPad עומד בתקנים הבינלאומיים של התעשיה האלקטרונית למפרטי Wi-Fi".

ההחלטה הישראלית לאסור הבאת הטאבלטים החדשים של אפל מפליאה אנשים רבים, אומר וול סטריט ג'רנל. מזה שנים מכניסים נוסעים לישראל, ללא שום בעיה, לאפטופים וטלפונים סלולריים שבנויים לפי תקנים אמריקניים, לרבות מכשירים של אפל, עם קונפיגורציות אלחוטיות שדומות לזו של איי-פאד. כמה ח"כיים ישראליים טענו ביום ו', כי האיסור על הבאת המכשירים מערער את מעמדה של ישראל כמנהיגה גלובלית בתעשיית ההיי-טק.

ריצ'ארד דוהרטי, אנליסט ב-Envisioneering Group, חברה לייעוץ טכנולוגי, אמר לג'רנל, כי אפל משתמשת בצ'יפ Wi-Fi שמבוסס על תקנים שנמצאים בשימוש נרחב בתעשיה האלקטרונית וכי החלטת ממשלת ישראל לאסור את הבאת המכשירים "אינה מתקבלת על הדעת".

"אם לישראלים יש פרנויה לגבי ה-iPad, אז צריכה להיות להם פרנויה גם לגבי בלקברי וה-iPhone", אמר דוהרטי. "נראה (שלהחלטה) אין כל סיבה טכנולוגית".

דוהרטי ציין, כי בדיקות שערכה החברה שלו מראות, כי למעשה ל-iPad יש אנטנה קטנה יותר, עם יכולת Wi-Fi חלשה יותר, בהשוואה למכשירים בגודל דומה.

לפי הג'רנל, עוררה ההחלטה לאסור הבאת מכשירי iPad גל של ביקורת בישראל. פעם נוספת ייאלצו הישראלים, עם של חובבי גאדג'טים, להתבונן בקנאה כיצד שאר תושבי תבל נהנים מהמילה האחרונה של צעצועי היי טק, בדיוק כפי שקרה עם מכשירי iPhone של אפל, שהחלו להימכר בישראל חודשים לאחר שהגיעו לשווקים בארה"ב ובאירופה.

סוחרים ישראליים שהזמינו משלוחים של iPad לשיווק בישראל חוששים שהמכס יחרים את המשלוחים, אומר העיתון.

כמה מומחים טכנולוגיים הביעו השערה, שהתדירות האלחוטית הגבוהה יותר של מכשירים אמריקניים עלולה לשבש טכנולגויות תקשורתיות שבהן נעשה שימוש בצה"ל.

במשך זמן רב לא היתה לאפל נוכחות חזקה בישראל, אומר "וול סטריט ג'רנל". מצב זה החל להשתנות בסוף 2008, לאחר שחמי פרס קנה את איי דיג'יטאל, הזכיינית הבלעדית לשיווק מוצרי אפל בישראל. החברה פתחה את החנות הראשונה לשיווק מוצרי אפל בתל-אביב בינואר 2009. כאמור, מערכת הג'ורנל לא הצליחה לקבל תגובה מאיי דיג'יטאל על ההחלטה לאסור הבאת מכשירי iPad לישראל.

הערת מערכת אתר "גלובס": הידיעה לעיל מסקרת ידיעה שהתפרסמה ב"וול סטריט ג'ורנל", העוסקת באיסור הייבוא הזמני של ה-iPad לישראל. חשוב לציין, כי בשום מקום בכתבה ב"ג'ורנל" לא הוזכר חמי פרס, הבעלים של חברת איי דיגי'טאל, הזכיינית הבלעדית לשיווק מצרי אפל בישראל, כאחראי ישיר או עקיף לאיסור ייבוא זה. מערכת האתר מתנצלת על כותרת קודמת שאולי רמזה לקשר כזה, שהוא כמובן לא קיים ומופרך.