בצל החקירה: פולאר וקרדן יבחנו את שווי האחזקה בהולילנד

בשלב זה החברות הציבוריות המחזיקות בחברה אינן יכולות להעריך את ההשפעה על הדו"חות הכספיים

בצל חקירת פרשת הולילנד - חברת הולילנד פארק, הנמצאת בשליטת פולאר השקעות (60%), קרדן נדל"ן (30%) ובנק לאומי (10%), תבחן "לאור האירועים האחרונים בקשר עם פרויקט הולילנד ולצורך הכנת הדו"חות הכספיים את שווים של מלאי העבודות בביצוע והמקרקעין שבבעלותה ,לרבות צורך בהפחתת שווי". בשלב זה החברות הציבוריות המחזיקות בחברה אינן יכולות להעריך את ההשפעה על הדו"חות הכספיים.

פרויקט הולילנד נמצא בדרום מערב ירושלים, מעל אצטדיון טדי וקניון מלחה. פולאר השקעות, קרדן נדל"ן ובנק לאומי מחזיקות יחדיו בשטח גדול של 100 דונם והן רשאיות לבנות פי האישורים הקיימים כיום כ- 1,000יחידות דיור וכ-13,700מ"ר מלונאות. בימים אלו חוקרת המשטרה את הליכי שינוי התב"ע, שהביאה לשינוי חריג בנוף הירושלמי: מבני המגורים על צלע הר בולטים בגובהם.

הקרקע נרכשה בדצמבר 1999 תמורת 52 מיליון דולר וזכויות ל-18.5% מתקבולים עבור מכירת הדירות. עסקת הקומבינציה יצרה לבעל הקרקע אינטרס שהעירייה תאשר הגדלה של מספר יחידות הדיור שייבנו. החברה אגב שילמה שומה בגין מס שבח בגובה של 6.6 מיליון שקל, למרות שבמסגרת המרת שטחי מלונאות למגורים נדרשה היטל השבחה של 13.6 מיליון שקל.

למרות ההטבות השונות הפרויקט עדיין לא הפגין רווחיות, ובדצמבר 2009 העמידה קרדן נדל"ן הלוואה של 64 מיליון שקל לחברת הפרויקט. את השנה החולפת סיימה הולילנד פארק בהפסד של 22 מיליון שקל בהמשך להפסד של 4 מיליון שקל ב-2008. לחברה גירעון של 35 מיליון שקל בהון העצמי והתחייבויות של 787 מיליון שקל.