בן-זקן מבקש להגדיל את שטחי המסחר של קניון ארנה ב-15%

מנופים פיננסים הגישה לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בקשה להגדלת שטחי המסחר ב-3,000 מ"ר ■ השטח מיועד לאכלוס רשתות אופנה ■ בטרם תינתן החלטה בעניין ייצאו חברי הוועדה לסיור בקניון

האם ג'קי בן-זקן יגדיל את שטחי המסחר בקניון ארנה בהרצליה? ל"גלובס" נודע כי הנהלת הקניון בבעלות חברת מנופים פיננסים , שבשליטת בן-זקן ואברהם נניקשווילי, הגישה לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה הרצליה בקשה להגדלת שטחי המסחר ב-3,000 מ"ר.

עניין בקשת הקניון, שממותג כ-"Fashion Arena", הוא שינוי אופי שטחי השירות בקניון לשטח עיקרי בייעוד מסחרי בהיקף של כ-3,000 מ"ר - תוספת 15% לשטחי המסחר בקניון. מהנאמר בדיוני הוועדה עולה כי השטח מיועד לאכלוס רשתות אופנה.

הוועדה המקומית קבעה כי בטרם תינתן החלטה בעניין ייצאו חברי הוועדה לסיור בקניון, הסמוך למרינה הרצליה.

לדברי חבר מועצת העיר והוועדה המקומית בהרצליה, צביקה הדר, "תוספת של 15% לשטחי המסחר בקניון ארנה היא משמעותית ביותר ומצריכה התייחסות לבעיות החניה באזור. בנוסף, כיוון שהמסחר במרינה הרצליה לא נבחן זה כ-20 שנה, עלינו לבחון את מלוא הצרכים לרבות בשטחים שבבעלות הציבור".

אישור בקשת הקניון הוא בסמכות הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה. אם הוועדה המקומית תאשר את הבקשה, היא תמליץ על הפקדת התוכנית בוועדה המחוזית.

אם תתאפשר בקשת הקניון, הרי שהסבת שטחי השירות לשטחי מסחר יצטרפו לשיפוצים שביצעה הנהלת הקניון בשנה שעברה ושהסתכמו בכ-50 מיליון שקל. הבינוי בקניון, ששטחיו המסחריים מסתכמים ב-28 אלף מ"ר מתוך 106 אלף מ"ר שטחים כוללים, כלל שינוי במבנה הפנימי של הקניון, ביטול בתי-הקולנוע, פינוי שטחים לחנויות עוגן, יצירת שדרה מרכזית בקומה התחתונה ויצירת קו ראייה רציף בקומה בעליונה. כן כללו השיפוצים פתיחת 10 חלונות סקיילייט בתקרת הקניון בשטח כולל של כ-200 מ"ר.

לפני כחודשיים אישרה הוועדה המקומית את הרחבת השטחים המסחריים של קניון שבעת הכוכבים בעיר, בבעלות הכשרת הישוב שבשליטת עופר נמרודי. גם השטח המסחרי שאושר להרחבה בקניון זה עומד על 3,000 מ"ר.