קרדיט סוויס: הזרים יסיטו כספים מהבורסה בישראל לזו ברוסיה

זאת, בעקבות השדרוג של השוק הישראלי במדדי ה-MSCI בעוד חודש

המשקיעים הזרים יסיטו כספים מהבורסה בישראל לבורסה ברוסיה בעקבות השדרוג של השוק הישראלי במדדי ה-MSCI ב-26 במאי. כך מעריכים כלכלי קרדיט סוויס בסקירה שהוציאו היום (ב') ללקוחותיהם.

קרדיט סוויס ממליץ בסקירה להגדיל את המשקל של החשיפה לרוסיה בתיקי ההשקעות מ-5% ל-10%, ומסיר את המלצת "משקל יתר" של 10% לשוק הישראלי, בעקבות השדרוג ב-MSCI בעוד חודש מהיום.

כזכור, השדרוג של ישראל מסטאטוס של משק מתפתח למעמד של משק מפותח יציב אותה ברשימה אחת עם משקים מפותחים אחרים בעולם כדוגמת ארה"ב, גרמניה, צרפת וכיוצא בזה. כתוצאה מגודלו של השוק הישראלי בהשוואה למדינות המפותחות, המשקל של ישראל במשפחת השווקים המפותחים יעמוד על 0.39% בלבד, לעומת 2.87% בשווקים המתפתחים.

"השדרוג של ישראל ב-MSCI יביא לכך שהקרנות החשופות לשווקים המתעוררים יסיטו כספים לשוק המניות הרוסי", כתבו כלכלני קרדיט סוויס".

בחודשיים האחרונים ניכרת התגברות במכירות מניות בבורסה על ידי משקיעים זרים בעקבות השדרוג הצפוי. ההערכה הרווחת היא כי בטווח הקצר לאחר השדרוג תימשכנה המכירות, אולם בטווח הארוך, עם התקדמות תהליך ה"חינוך" של המשקיעים בשווקים המפותחים, המעבר ייטיב עם ישראל ויגדיל את מחזורי המסחר בבורסה.