לאומי: חזקיהו יבדוק שהמוסדיים לא יתאמו הצבעה לדירקטוריון

הפיקוח על הבנקים יבדוק מי מהגופים המוסדיים הצביע עבור איזה מועמד, כדי לוודא שלא בוצעו תיאומים אסורים

בבנק ישראל מוטרדים מהאפשרות שגופים מוסדיים יתאמו ביניהם הצבעה בעד מועמדים לדירקטוריון לאומי באסיפה הכללית של הבנק. ל"גלובס" נודע כי בכוונת המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, לבדוק לאחר האסיפה הכללית את התנהגות הגופים המוסדיים. הפיקוח על הבנקים יבדוק מי מהגופים המוסדיים הצביע עבור איזה מועמד, בעד ונגד בכל גוף. בכוונת בנק ישראל לתשאל את הגופים המוסדיים על מנת לוודא כי לא בוצעו תיאומים האסורים על-פי חוק.

דגש מיוחד ישימו בבנק ישראל על קבוצת אי.די.בי, המחזיקה במניות לאומי דרך כלל ביטוח, ועל קבוצת דלק, המחזיקה במניות לאומי דרך הפניקס ואקסלנס. האחזקות הן דרך הפוליסות המשתתפות ברווחים, תעודות סל, קופות גמל וקרנות נאמנות.

הגופים המוסדיים כמו כלל ביטוח, הפניקס, פסגות, מגדל, דש ומנורה מבטחים מחזיקים בכרבע ממניות בנק לאומי. בעלי מניות גדולים אחרים הם שלמה אליהו, אלפרד אקירוב, דוד עזריאלי ואוצר התיישבות היהודים. למדינה, שאותה מייצגת ועדת המניות ברשות מרגלית נוף, 14.2%.

האסיפה הכללית של בנק לאומי תיערך ב-2 ביוני ובה ייבחרו חמישה דירקטורים חדשים. 24 אנשים הגישו מועמדות, מהם חמישה הוצעו על-ידי ועדת המניות ו-19 הגישו מועמדות עצמית.

מתוך הדירקטוריון החדש ייבחר מחליפו של איתן רף לתפקיד יו"ר הבנק. המועמדים המובילים הם דוד ברודט, שנהנה מתמיכתה של המנכ"ל דליה מאור, ואהוד שפירא. שניהם הוצעו על-ידי ועדת נוף.