סאפיינס מתרחבת: רוכשת חברה קנדית תמורת עד 8 מיליון דולר

הארקייס תוסיף לסאפיינס יכולות בתחום הביטוח האלמנטרי ■ לפי הערכות בתעשייה, מחזור המכירות השנתי של הארקייס מגיע לכ-5 מיליון דולר והיא חברה רווחית

בסוף השנה שעברה סאפיינס סיימה לשלם את החוב שלה לבעלי האג"ח, והכריזה על כוונתה להשתמש במזומנים שלה לצורך רכישות. היום (ד') היא מדווחת על רכישה ראשונה שלה מזה שנים, של חברת ‏Harcase‏ מטורונטו, קנדה, שמספקת פתרונות תוכנה לתעשיית הביטוח האלמנטרי.

סאפיינס תשלם עבור החברה הקנדית בין 6-8 מיליון דולר (22-30 מיליון שקל), בהתאם לעמידה באבני דרך וביצועים. העסקה תבוצע במזומן ובמניות, כשעיקר התשלום במזומן. בקופת סאפיינס יש כ-11.2 מיליון דולר. הרכישה תבוצע מהמקורות הפנימיים של סאפיינס ללא צורך בגיוס או הלוואות. לפי הערכות בתעשייה, מחזור המכירות השנתי של הארקייס מגיע לכ-5 מיליון דולר והיא חברה רווחית.

סאפיינס מקבוצת פורמולה שבשליטת אמבלייז, מספקת פתרונות תוכנה ומתמקדת בתעשיית הביטוח, כשהיא מכוונת בעיקר לשוק ביטוחי החיים והפנסיה. "הפתרון של הארקייס משלים את שלנו", אומר ל"גלובס" מנכ"ל סאפיינס, רוני על-דור. "לאורך השנים, הפעילות שלנו גדלה מאוד בישראל, אירופה ויפן, ובאופן יחסי היא נחלשה בארה"ב. הרכישה מחזקת אותנו מאוד בשוק האמריקני", הוסיף על-דור. לדבריו, בסאפיינס הייתה התלבטות האם לפתח פתרון משלהם או לרכוש חברה בתחום, ולאחר שבחנו מספר אפשרויות הוחלט על רכישת הארקייס.

"אנחנו מאמינים שהרכישה תסייע לנו לחזק את מעמדנו כספקי פתרונות עבור חברות ביטוח מובילות בישראל ובחו"ל כבר בשנה הקרובה", אמר על-דור וציין שלסאפיינס יש יכולת 'לגייר' את מוצרי הארקייס ולהתאימם מיידית לצרכי חברות הביטוח הישראליות.

הארקייס מעסיקה קרוב ל-30 עובדים, ועל-דור מציין שכולם יצטרפו למצבת כוח האדם של סאפיינס. הנהלת הארקייס, בראשות דן סובוטינצ'יץ' המייסד, מחויבת כחלק מהעסקה להישאר בסאפיינס, והיא תנהל את פעילות הביטוח האלמנטרי בצפון אמריקה. קו מוצרי הביטוח האלמנטרי של הארקייס משווק תחת שם המותג ‏RapidSure‏, שאותו סאפיינס תשמור.

"ה'רומן' עם הארקייס נמשך כבר בערך חצי שנה של מגעים וחיזורים", מספר על-דור. "חלק מתהליך הדיו-דיליג'נס (בדיקת הנאותות) היה גם להציג אותם בפני לקוחות וכבר עכשיו יש לנו מספר הזדמנויות עסקיות כתוצאה מכך".

סאפיינס נסחרת במקביל ברשימה המשנית של הנאסד"ק (‏capital market‏) ובבורסה של תל-אביב. שווי השוק של החברה הוא 47 מיליון דולר. ‏