לא מסתפק בענת קם: השב"כ רוצה את כל המקורות של אורי בלאו

בתוך כך מכחישים עורכי דינו של עיתונאי "הארץ" כי נרקמת עסקה מול השב"כ ■ לדבריהם, בלאו לא חוזר לישראל לאור דרישת השב"כ לקבל את כל ארכיון המסמכים שהוא מחזיק - כולל מסמכים שאינם קשורים לענת קם

כל המסמכים שעיתונאי "הארץ" אורי בלאו קיבל מענת קם, המואשמת בריגול חמור, יועברו בתוך מספר ימים לשב"כ - כך מאשרים עורכי דינו. עם זאת, בלאו לא צפוי לפי שעה לשוב לארץ ממקום מושבו בלונדון.

בלאו מסר לעורכי דינו, מיבי מוזר וטל ליבליך, את מיקומם של המסמכים בישראל, ועם שובם לארץ הם שמו ידם עליהם. עורכי הדין סירבו להתייחס למיקום המסמכים, אולם אישרו כי הם עודם ברשותו למרות פריצה שהתקיימה בדירתו לפני כחודשיים. ברשותו של בלאו כרגע אין כל מסמך שהועבר אליו מקם, החיילת לשעבר הנתונה עדיין במעצר-בית.

בתוך כך מכחישים עורכי דינו של בלאו כי נרקמת עסקה כלשהי מול השב"כ. בלאו לא חוזר לארץ, על-פי עורכי דינו, לאור דרישת השב"כ לקבל לידיו את כל ארכיון המסמכים שהוא מחזיק, גם זה שאינו קשור באופן כזה או אחר לענת קם. בלאו צפוי גם להיעצר ולהיחקר עם שובו לישראל.

ל"גלובס" נודע כי עורכי דינו של בלאו לא הציבו בפני שירותי הביטחון תנאים מוקדמים כל שהם באשר למה שיעשה בבלאו כשישוב. העיקרון המרכזי, לדברי באי-כוחו, הוא לא להסגיר לידי המדינה את יתר המסמכים שבידי בלאו.

לדברי עו"ד טל ליבליך, בלאו לא החזיר את כל המסמכים שהעבירה לו קם, משום שהשב"כ לא דרש אותם ממנו בזמן חתימת ההסכם מולו ומול עיתון "הארץ". הטענה היא שהשב"כ דרש רק מסמכים שהסגירו תוכן מסוים, ולא דירגם לפי רמת סיווג. בשב"כ טוענים אחרת ודורשים את כל המסמכים שבידי בלאו. כעת מתברר כי הדרישה מתרחבת לכלל הארכיון של בלאו, ולדבריו, הדבר עשוי לחשוף את יתר מקורותיו לאורך השנים.

"רוצה לשוב"

ליבליך אומרת כי מצבו של בלאו טוב וכי הוא מעוניין לשוב לישראל, אך "אינו מעוניין לחשוף מקורות". באשר לטענה כי בלאו חשף את קם אמרה ליבליך כי "המסמכים הללו הם לא בני-ערובה, הם מסמכים שמקור נתן אותם. כל עוד המקור שמר על חיסיונו - הם לא הועברו, וברגע שהמקור (ענת קם - ל"א) התוודה כי זה הוא - אנחנו מחזירים אותם. השאלה היא אם אורי יחזור ובאילו תנאים יחזור".

נזכיר כי ענת קם מואשמת בריגול חמור בעת שירותה הצבאי כעוזרת ראש לשכת אלוף פיקוד המרכז, יאיר נוה. היא נאשמת בגניבת למעלה מ-2,000 מסמכים צבאיים מסווגים ובהעברתם לבלאו.