המשטרה: החשד הוא כי שולה זקן העבירה לאולמרט מיליון שקל

זקן שוחררה למעצר-בית בתנאים מגבילים ■ בדיון בביהמ"ש אמרה המשטרה כי זקן חשודה כי העבירה לאולמרט כספי שוחד בסך יותר ממיליון שקל מיזמי פרויקט הולילנד וכן קיבלה לעצמה שוחד בשווי כמה אלפי שקלים

שולה זקן - שהיתה ראש לשכתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, וחשודה בקבלת שוחד ובתיווך לשוחד בפרשת הולילנד - שוחררה היום (א') על-ידי בית משפט השלום בראשון-לציון למעצר-בית של 10 ימים תחת תנאים מגבילים.

לראשונה מאז חשיפת פרשת הולילנד דנה בהארכת המעצר השופטת עירית וינברג-נוטוביץ.

במהלך הדיון אמרה המשטרה כי החשד הוא כי זקן העבירה לאהוד אולמרט כספי שוחד בסך יותר ממיליון שקל שהתקבלו מיזמי פרויקט הולילנד בתמורה לקידום הפרויקט. זקן חשודה גם כי קיבלה בעצמה כשוחד כספים וכן תכשיט בשווי 10,000 שקל ותמונה בשווי כמה אלפי שקלים.

בתגובה לדברי המשטרה היום בבית המשפט ביחס לחשדות נגד אולמרט, מסר אמיר דן, יועץ התקשורת של אולמרט, כי "כבר 3 שבועות שהמשטרה מייצרת פעם אחר פעם כותרות גדולות על גבו של אולמרט, אבל עד כה היא לא התפנתה לשאול אותו אפילו שאלה אחת. כנראה שליצור כותרות מנופחות ולפגוע בשמו של אדם זה קל יותר".

מאיר רבין חזר בו מהערר

מוקדם יותר היום החליט חשוד נוסף בפרשה, מאיר רבין, לחזור בו מהערר שהגיש נגד החלטת בית משפט השלום משבוע שעבר (ד') להאריך את מעצרו ב-6 ימים.

בהמלצת השופט אברהם טל, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה, ולאחר דין ודברים שהתנהל באולם המשפט, הצהיר בא-כוחו של רבין, עו"ד גיורא זילברשטיין: "אני מקבל את הצעת בית המשפט לפיה יימחק הערר של רבין, וזאת מאחר שמעצרו מסתיים מחר (ב'), ובית המשפט אומר לי שמהחומר שעיין בו עולה כי יש נושאי חקירה חדשים ששחרורו של רבין עלול לחבל בחקירתם".

רבין עצור מאז ה-6 באפריל וחשוד כי שימש כמתווך העיקרי בהעברת הכספים בין יזמי הנדל"ן של פרויקט הולילנד לבין אישי הציבור בעיריית ירושלים ובמינהל מקרקעי ישראל, כדי לקדם את פרויקט הבנייה העצום.

בנוסף חשוד רבין, ששומר בחקירתו על זכות השתיקה, כי שימש במתווך בין איש העסקים דני דנקנר לבין יעקב אפרתי, קרוב משפחתו, שכיהן כיו"ר מינהל מקרקעי ישראל, על מנת לקדם את הפשרת קרקעותיה של חברת המלח שבבעלות משפחת דנקנר.

בדיון הארכת המעצר הרביעית של רבין, שנערך כאמור בשבוע שעבר, ציין השופט אברהם הימן כי רבין חשוד במעורבות ב-18 פרשיות שונות הנחקרות כעת על-ידי המשטרה.

באי-כוחו של רבין, עוה"ד גיורא זילברשטיין ואלי כהן, טוענים כי עובדת הישארותו של רבין במעצר במשך ימים כה רבים קשורה לרצון המשטרה לשבור את רוחו ולהפעיל עליו לחץ כדי שישתף עימה פעולה ויהפוך לעד המדינה השני בפרשה.