מיקרוסופט ו-HP מקפיאות השקת טאבלטים; אפל השיקה iPad סלולרי

מקור ב-HP: הרעיון להתבסס על חלונות במחשב הלוח נזנח לטובת מערכת ההפעלה של פאלם

חברת אפל השיקה בסוף השבוע את הגרסה הסלולרית של מחשב הלוח שלה, iPad, אבל נראה שהמתחרות הרציניות שלה דווקא משהות את הצעדים שלהן בשוק החדש. חברת HP, שדאגה לשחרר בחודשים האחרונים מספר סרטוני וידיאו המציגים את מחשב הלוח שלה, Slate, המבוסס על חלונות 7 של מיקרוסופט, כנראה תדחה את ההשקה שלו.

בסוף השבוע ציטט בלוג הטכנולוגיה טק-קראנץ' מקור ב-HP, שאמר כי החברה זנחה את הרעיון של ביסוס מחשב הלוח שלה על חלונות בעקבות העסקה לרכישת יצרנית הסלולר פאלם ב-1.2 מיליארד דולר. דוברת מטעם HP סירבה להגיב לדיווח. גם ממיקרוסופט לא התקבלה תגובה.

HP מקווה כי רכישת פאלם תהווה עבורה פתח כניסה לא רק לשוק הסלולר, אלא גם לשוק מחשבי הלוח הניידים (טאבלט). טוד בראדלי, מנהל חטיבת המחשבים האישיים ב-HP, אמר כי מערכת ההפעלה של פאלם עבור טלפונים סלולריים, webOS, מעניקה לחברה פלטפורמה ייחודית עבור מוצרי רשת, כולל מחשבי לוח.

הדיווחים הראשונים על מחשב לוח מתוצרת HP הגיעו כבר בינואר, אז דובר על מכשיר עם צג בגודל 10 אינץ' שיתבסס על מערכת ההפעלה חלונות של מיקרוסופט.

מיקרוסופט לא תשיק טאבלט

למרות שהחברה מעולם לא הכריזה על תאריך השקה רשמי של מחשב הלוח, היא דאגה להפיץ סרטוני הדמיה של המוצר החדש ברחבי הרשת. כעת, נראה שהדחייה בהשקת ה-Slate נועדה כדי להחליף את מערכת ההפעלה שלו לזו של פאלם.

במקביל, נראה שגם מיקרוסופט זונחת אי אילו תוכניות להשקת מחשב לוח מ שלה. החברה הודיעה ביום חמישי האחרון כי גנזה את מחשב הלוח שתכננה להשיק, Courier, והוא לא יראה אור, לפחות לא בתצורתו הנוכחית. למרות שמיקרוסופט מעולם לא הודתה כי היא מפתחת את המכשיר, הרשת הוצפה בדיווחים על קיומו.

ההערכות היו כי החברה תציג את מחשב הלוח שלה בתערוכת מוצרי האלקטרוניקה השנתית בלאס וגאס. פרנק שו, מנהל יחסי הציבור במיקרוסופט, הודה שהחברה לא תשווק את ה-Courier, אך לא פסל את השקתו של מחשב לוח אחר מתוצרת החברה בעתיד. לדבריו, "טבעה של התעשייה בה אנו נמצאים הוא שבכל זמן נתון מועלים ומפותחים רעיונות חדשים".

בינתיים, אפל ממשיכה כאמור בשלה: בסוף השבוע החלה אפל לשווק את גרסת הסלולר של האייפד. למרות שההכרזה עוררה התרגשות פחותה בהרבה מזו של תחילת השיווק של גרסת ה-WiFi של המכשיר לפני כחודש, השתרכו תורים מול מספר חנויות של החברה כבר בשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי. מהגרסה הקודמת נמכרו כ-300 אלף יחידות ביום השקתו, ועוד 200 אלף בשבוע הראשון לשיווקו. אנליסטים מעריכים כי היקף המכירות הכולל של שתי הגרסאות יגיע ל-5 מיליון יחידות עד תום השנה הנוכחית.