מנהל הוועדה המקומית עמק חפר התפטר על רקע פעולה שאינה אתית

ההתפטרות - ככל הנראה על רקע פעולתו "באופן שאינו אתי בכך שלא יידע את הוועדה המקומית על הליכי משא ומתן לרכישת נכס בפרויקט בנייה בתחום הרשות" ‏

מנהל הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה עמק חפר, דרור איוניר, הודיע למועצה האזורית עמק חפר על כוונתו להתפטר לאלתר, ככל הנראה על רקע פעולתו "באופן שאינו אתי בכך שלא יידע את הוועדה המקומית על הליכי משא ומתן לרכישת נכס בפרויקט בנייה בתחום הרשות".

לכאורה מדובר במגעים שניהל איוניר לרכישת נכס בפרויקט בקיבוץ בחן שבתחום שיפוטה של המועצה האזורית עמק חפר. לשאלת "גלובס" השיב דובר המועצה, חיים אלטמן, כי ראש המועצה, רני אידן, "ראה בכך הפרת אמון בסיסית ולאחר שהודיע לעובד על עמדתו הודיע לו העובד על כוונתו להתפטר לאלתר".

עוד נמסר מאלטמן כי "למיטב ידיעתנו, ההתקשרות בין מנהל הוועדה לחברה הבונה את הפרויקט לא הגיעה לידי מימוש בפועל".

לשאלה האם גם ראש המועצה עצמו רכש נכס בפרויקט השיב אלטמן כי "ראש המועצה לא רכש נכס בפרויקט. הרוכש הוא בנו. ראש המועצה יידע על כך את גורמי המועצה והוועדה המקומית ונמנע מכל טיפול או התערבות מתוקף תפקידו ביחס למגרש שנרכש על ידי בנו".

נודע כי אף מהנדסת המועצה, לארה גלזר, רכשה נכס בפרויקט, אך במועצה מבהירים כי "מהנדסת המועצה נתנה אף היא הודעה בנושא לגורמי המועצה והוועדה ונמנעה מטיפול בפרויקט זה. למען הסר ספק, תנאי ההתקשרות של בנו של ראש המעוצה ושל מהנדסת המועצה היו בהתאם לתנאים המקובלים ביחס לשאר המשתכנים בפרויקט".

אלטמן מסר עוד כי "היושרה והשקיפות הן אבני יסוד בהתנהלותה של המועצה והוועדה ולכן החליט ראש המועצה לפעול כפי שפעל בנחרצות".

לשאלה בנוגע לדיווח למשטרה, השיב אלטמן כי "ככל שהרשויות המוסמכות תמצאנה לנכון לערוך בדיקות בנושא, המועצה והוועדה תסייענה כמיטב יכולתן".

למרות ניסיונות ליצור עמו קשר, לא ניתן היה להשיג את תגובתו של איוניר.