אודי ניסן הציג את ההמלצות להרחבת התחרות בשוק הסלולר

הציג בפני מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, וסמנכ"ל כלכלה במשרד, אסף כהן ■ המיקוד הוא על הכנסת מפעיל נוסף ולא על מפעילי סלולר וירטואליים

הממונה על אגף התקציבים במשרד האוצר, אודי ניסן, נפגש אתמול (ב') עם מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, וסמנכ"ל כלכלה במשרד, אסף כהן. ניסן הציג בפניהם לראשונה את מסקנות עבודתה של חברת הייעוץ שלדור בנוגע לתחרות בשוק הסלולר, וכן את האמצעים שבהם יש לנקוט לעידוד התחרות.

כפי שנחשף ב"גלובס", עבודתה של שלדור מתמקדת בהכנסת מפעיל נוסף לשוק הסלולר, תוך שימת דגש מינורית לנושא מפעיל הסלולר הוירטואליים - MVNO. זאת ככל הנראה בשל הניסיונות שנעשו בעולם, שהראו כי מפעילים אלה לא שיפרו את רמת התחרות בשוק בצורה משמעותית ולכן תרומתם שולית.

ניסן ונציגיו הציגו את האמצעים לעידוד מפעיל נוסף שהם מתכוונים לאשר. בעניין זה שלדור ביצעה עבודה יסודית ועזרה לאוצר לגבש סדרה של כלים, שאמנם דומים לאלה שהוצעו בעבר אך יותר ממוקדים. מדובר על סיוע באגרות התדרים שישלם המפעיל החדש, שיתוף אתרי סלולר, נדידה פנים ארצית ועוד.

בקרוב - גיבוש ההמלצות

שלדור הציגה את מסקנות עבודתה והצביעה על הכשלים בשוק הסלולר בישראל. המלצתה המרכזית היא הכנסת מפעיל נוסף, תוך סיוע מסיבי לאותו מפעיל. כמו כן התקיים דיון שעסק בהמלצות שלדור וכיצד יש להכניס את ההקלות למכרז ועדת התדרים, שבראשה עומד כהן.

באותו עניין, שר התקשורת, משה כחלון, מבקש להקדים את פרסום המכרז למפעיל נוסף לחודש יוני במקום לקיימו בסוף השנה, ולוחץ על הוועדה לסיים את עבודתה מהר ככל האפשר. ההערכה היא שהאוצר יגבש סופית את המלצותיו והן יובאו לאישור בוועדת המכרזים בזמן הקרוב.