תופסת תאוצה: קוטנדו מגייסת 12 מיליון דולר "כדי לעמוד בביקושים"

מפתחת שירותי ההאצה לאתרים השלימה סבב גיוס ממשקיעיה הקיימים - הקרנות סקויה, בנצ'מרק וטנייה ■ המנכ"ל, רוני זהבי: "עם מעל 100 לקוחות בעולם, הגיוס נועד לנצל את המומנטום העסקי"

חברת הסטארט-אפ הישראלית קוטנדו השלימה סבב גיוס הון שלישי בהיקף של 12 מיליון דולר, כשנה לאחר שגייסה 7 מיליון דולר. בסבב השתתפו המשקיעים הקודמים בחברה - קרנות ההון סיכון סקויה ובנצ'מרק, לצד קרן טנייה קפיטל שהובילה את הסבב הנוכחי.

החברה הוקמה בשנת 2008 והיא מפתחת שירותי האצה לאתרי אינטרנט.

לדברי רוני זהבי, מנכ"ל קוטנדו, בשנה האחרונה מאז שהחברה השיקה מסחרית את שירותיה, הם זוכים לביקוש מפתיע: "אנחנו משרתים כבר למעלה מ-100 לקוחות ברחבי העולם, וגיוס ההון הנוכחי נועד לאפשר לנו לעמוד בביקושים ולנצל את המומנטום העסקי".

השירות של קוטנדו מאפשר לאתרי אינטרנט להציע למשתמשים הסופיים חוויית שימוש וגלישה מהירה יותר. "זה יכול להיות אתר חדשות, רשת חברתית, משחקים או כל תוכן אחר", אומר זהבי. "אנחנו לא המצאנו את הגלגל - יש חברות כמו ליימלייט ואקמאיי שמציעות שירותי האצה, אך הפתרון הטכנולוגי שלנו מאפשר להאיץ כל סוג של תוכן".

האצת התוכן, כך על פי זהבי, היא אלמנט קריטי עבור אתרי אינטרנט שמספר המשתמשים שלהם מצוי בגידול. "לחברה שלנו יש חוות שרתים ברחבי העולם, וכאשר משתמש בוחר את האתר של אחד הלקוחות שלנו, הוא לא ניגש אל האתר עצמו אלא עובר דרך השרתים שלנו, שמאפשרים לו שימוש מהיר וזורם", אומר זהבי. "רוב האתרים בונים בעצמם רכיבי האצה, אך האתרים הגדולים במיוחד לא יכולים לעשות את זה לבד. אני חושב שרק גוגל ומיקרוסופט מספקים לעצמם שירותי האצה. כל האחרים נזקקים לשירותים חיצוניים, כמו זה שלנו".

פוזלים לאירופה

לדברי זהבי, גיוס ההון יאפשר לחברה לפנות גם לשוק האירופי, כאשר כיום קוטנדו מתמקדת בשוק האמריקני.

מייקל מוריץ, שותף בסקויה, אמר כי "בדומה לספינות שמפליגות מהר יותר לאחר שקולפו מעליהן הספחת ובעלי החיים שנצמדים לגוף הספינה, כך קוטנדו בחדשנותה מסייעת לאתרי תוכן, אתרי מסחר ורשתות חברתיות עולמיות להסיר את 'העודפים' של העשור האחרון, ולהאיץ את הפצת התוכן שלהם בצורה משמעותית".

קוטנדו מציעה מערכת האצה של תוכן דינמי (DSA) וסטטי, מנגנון חכם לחלוקת עומסים (Load balancing), ניטור ביצועי המערכת, דיווח בזמן אמת ועוד.

לדברי ג'ים דייויס, אנליסט בכיר בחברת המחקר Tier1, "יישומי האצת תוכן דינמי לאתרים כמו אלה שמוצעים על ידי קוטנדו, מהווים גורם מפתח לצמיחת שוק הפצת התכנים (CDN) עד לשנת 2012, שנה בה לפי התחזיות שוק זה יגיע לשווי של 2 מיליארד דולר. הצפי הוא שבתקופה זו ביצועיות הרשת תהפוך להיות גורם מרכזי וחשוב, בייחוד כשנלקחת בחשבון המגמה הגוברת של חברות גדולות שמאמצות את מודל מחשוב הענן".