כלל פיננסים: "גלגל השיניים של בזק ממשיך לאסוף מזומן"

האנליסט צחי אברהם: קצב צבירת המזומן לאורך 2010 והיחס הנמוך של חוב ל-EBITDA יוביל להסכם נוסף עם הועד על הפחתת הון צפויה נוספת ב- 12 החודשים הבאים, שתקפיץ מדרגה נוספת את תשואת הדיבידנד של בזק שכיום עומדת על 8.8% על בסיס רווחי 2010 הרגילים

ענקית התקשורת הישראלית בזק אתמול (ג') את דו"חותיה לרבעון הראשון של השנה, לראשונה לאחר רכישת השליטה על ידי שאול אלוביץ'. הכנסות הקבוצה הסתכמו ב-2.915 מיליארד שקל, עלייה של 4.4% לעומת הרבעון המקביל ב-2009. הרווח הנקי הרבעוני הסתכם ב-642 מיליון שקל, עלייה של 5.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

האנליסט צחי אברהם מכלל פיננסים מציין היום בסקירה שפרסם כי "גלגל השיניים של בזק ממשיך להסתובב ואוסף מזומן פנימה רבעון אחר רבעון. הרגולציה על ענף הסלולר בעייתית אבל החלקים האחרים בחברה עדיין דומיננטיים יותר. החברה הותירה את התחזית השנתית על כנה והיא מציגה שיפור במרבית הפרמטרים המובילים".

בכלל פיננסים מעריכים שקצב צבירת המזומן לאורך 2010 והיחס הנמוך של חוב ל-EBITDA יוביל להסכם נוסף עם הועד על הפחתת הון צפויה נוספת ב- 12 החודשים הבאים, שתקפיץ מדרגה נוספת את תשואת הדיבידנד של בזק שכיום עומדת על 8.8% על בסיס רווחי 2010 הרגילים.

ההכנסות ברבעון גדלו בשיעור של 4.4%, כשלא מעט קטגוריות ובראשם הפעילות הסלולארית מפצות על השחיקה האיטית אך הנמשכת בהכנסות הטלפוניה. הרווח התפעולי רשם גידול של 9.4% שכל הסגמנטים מציגים עליה. בזק דיווחה על תזרים חלש יחסית של 452 מיליון שקל (מול 713 מיליון שקל ברבעון המקביל) אך עיקר ההשפעה נובעת מהפרשי עיתוי מול לקוחות וספקים ומתן תשלומים מוקדם יותר לעובדים, "כך שאנחנו מצפים למרבית ההחזר ברבעון השני".

בזק צרפה עוד 642 מיליון שקל לקראת חלוקת הדיבידנד הקרובה שתתרחש לאחר הרבעון השני. "בסה"כ אנחנו מצפים שבזק תניב למשקיעים תשואת דיבידנד של 8.8% בגין שנת 2010 אבל כאמור אנחנו מעריכים בסיכוי גדול שבזק תשים על השולחן את נושא הפחתת ההון כבר לקראת סוף השנה הנוכחית".

בשורה התחתונה, אברהם חוזר על "תשואת יתר" במחיר יעד של 10.40 שקל למניה.