ת"א סגרה בעליות קלות למרות החולשה באירופה

ספרד גייסה 2.23 מיליארד אירו בהנפקת אג"ח ממשלתיות ל-5 שנים עם ביקושי יתר של פי 2.35 ■ פועלים: ההתפתחויות באירופה יכבידו על השוק בטווח הקצר ■ זיו סגל: "ההתנגדות המשמעותית היא ב-1,163 נקודות"

עוד יום תנודתי ועצבני עבר על המשקיעים בבורסה של תל אביב. היום נפתח בעליות קלות שהלכו והתחזקו בחצי הראשון של יום המסחר, במקביל למגמה חיובית בבורסות המרכזיות של אירופה. ואולם, בהמשך עברו המדדים באירופה לירידות וגם המדדים המובילים בתל-אביב הלכו ונחלשו, למרות שבסיום הצליחו לסגור בעליות קלות. גם החוזים על מדדי ניו-יורק שינוי כיוון ועברו לירידות לקראת הסיום בתל-אביב.

המחזור נותר גבוה גם היום והסתכם בכ-2.5 מיליארד שקל - גבוה בכ-50% מהמחזור הממוצע בשנה האחרונה. בסיכום שבועי נסוג מדד המעו"ף ב-2% .

בצהריים עוד היה לשוק טריגר חיובי מכיוון ספרד, אשר סומנה כ"נעל הבאה" שתיפול באירופה ותרעיד את השווקים. המדינה הצליחה היום לגייס 2.23 מיליארד אירו בהנפקת אג"ח ממשלתיות ל-5 שנים. בהנפקה נרשמו ביקושי יתר של פי 2.35 והריבית נקבעה על 3.58%. יש לציין כי למרות הביקושים הגבוהים, הריבית במכרז הייתה הגבוהה ביותר מאז מאי 2008, שכן המשקיעים דורשים תשואה גבוהה יותר כנגד הסיכון.

הבנק המרכזי של אירופה (ECB) בראשותו של הנגיד ז'אן קלוד טרישה פרסם בשעות הצהריים את החלטת הריבית החודשית שלו. כצפוי, החליט ה-ECB להותיר את הריבית על כנה בשיעור של 1% . לאחר שהריבית באירופה נותרה זה החודש ה-13 ברציפות ברמת השפל של 1%, אותת היום (ה') ז'אן קלוד טרישה, נגיד הבנק האירופי המרכזי כי יותיר את הריבית ברמתה הנמוכה למשך תקופה ממושכת. טרישה אמר בנאומו כי הוא צופה כי האינפלציה תישאר נמוכה ויציבה בטווח הזמן הבינוני, אם כי יכול להיווצר לחץ מחירים כתוצאה מעליית מחירי הסחורות ומחירי האנרגיה וכי הצמיחה שנרשמה באירופה בחודשים הראשונים של השנה תמשיך בשיעור מתון יותר במהלך השנה.

זיו סגל: "ההתנגדות המשמעותית היא ב-1,163 נקודות"

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס" מסר הבוקר בסקירה מורחבת כי במהלך השבועות האחרונים עבר מדד המעו"ף בהדרגה ממגמת עלייה למצב של תיקון כלפי מטה. לדעתו של סגל, זה התחיל בהתנגדות ב-1,240 נקודות והמהלך הדובי האחרון היה הפריצה כלפי מטה של רמת ה-1,163 נקודות שהתרחשה לפני יומיים.

סגל מזכיר כי היעד שנתן לירידת מדד המעו"ף הוא הממוצע הנע ל-150 יום, שמחכה כרגע ב-1,130 נקודות. סגל סבור כי מהלך מתחת ל-1,130 נקודות ילמד על הממוצע הנע ל-200 יום כעל היעד הבא והוא מחכה למדד באזור ה-1,090 נקודות. סגל מדגיש כי פריצה של כל אחד מהממוצעים תיחשב סימן דובי מאוד כך שמהלך מתחת ל-1,130 נקודות יעמיד בספק את התמיכה ב-1,090 נקודות ובוודאי לא יחשב סיבה ל"חדוות קניות" לפני שרואים סימן בלימה-היפוך. סגל מבהיר כי מרבית האינדיקטורים הטכניים של מדד המעו"ף מצביעים כלפי מטה כך שהגדרת המגמה לטווח הבינוני נשארת מגמת ירידה עם מבחן תמיכה ב-1,130 נקודות.

ובראייה כלפי מעלה, סגל מעריך כי ההתנגדות הקרובה היא ב-1,146 נקודות אך ההתנגדות המשמעותית היא ב-1,163 נקודות, רמת התמיכה שנפרצה כלפי מטה. מהלך מעל 1,163 נקודות, היה ויצטרף לתמיכה ב-1,130 נקודות, יחשב סימן לא רע לחזרה למגמת עלייה. נכון לתחילת המסחר ביום ה', זהו התרחיש הפחות סביר.

פועלים: ההתפתחויות באירופה יכבידו על השוק בטווח הקצר

בסקירה הכלכלית והפיננסית לחודש מאי של בנק הפועלים מעריכים כלכלני הבנק כי המעבר של ישראל ברשימת מדדי MSCI למשק מפותח עלול להעיב על שוק המניות המקומי בטווח הקצר בלבד ובאופן מוגבל יחסית. מנגד, בטווח הבינוני והארוך, צפויה, להערכת הבנק, השפעה חיובית של המעבר על השוק.

על רקע התעצמות המשבר באירופה, סבורים בבנק הפועלים כי ההתפתחויות האחרונות יכבידו בטווח הקצר גם על שוק המניות המקומי, אך בטווח הארוך הכלכלה המקומית עודנה איתנה. בפועלים מציינים כי גם ברמת המיקרו דוחות החברות לרבעון הראשון צפויים להיות חיוביים, וסקר החברות של בנק ישראל משקף אופטימיות גם בראיה מעבר לרבעון זה - דבר שתומך אף הוא בשוק המניות המקומי בראייה לטווח הבינוני והארוך.

דו"חות לאורמת טכנולוגיות ודלק US

לקראת דוחות טאואר , שתפרסם את תוצאותיה לרבעון הראשון ביום רביעי הקרוב, 12 במאי, מעדכנים היום כלכלני קרדן קפיטל מרקטס את סקירתם על החברה. בקרדן לא מתרגשים במיוחד מהנפילה של מניית טאואר משיא מקומי של 1.80 דולר בתחילת מארס לכ-1.32 דולר כיום וחוזרים על מחיר יעד של 3 דולר למניה ל-12 החודשים הקרובים, על רקע חזרה צפויה לרווחיות על בסיס Gaap ברבעון השלישי של השנה.

מניית טבע סגרה בעלייה חדה, בעקבות פער ארביטראז' חיובי מול ניו-יורק והמשך עליית שער הדולר. עוד בלטו בעליות חדות מניות מגדל , גב ים ואלרוב.

דלק US מקבוצת דלק בניהולו של עוזי ימין פרסמה הבוקר את דו"חותיה לרבעון הראשון של 2010, מהם עולה כי הכנסותיה זינקו ב-142% והסתכמו ב-893 מיליון דולר לעומת הכנסות של 386.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה, רושמת החברה הפסד של 14.1 מיליון דולר, קיטון לעומת הפסד של 21.1 מיליון דולר שנרשם ברבעון הרביעי של 2009. עם זאת, ברבעון המקביל אשתקד רשמה החברה הפסד קטן בהרבה - 3 מיליון דולר.

מניית אפריקה ישראל נסחרה על רקע הנפקת הזכויות לבעלי מניותיה בהיקף של 400 מיליון שקל, אשר במסגרתה הזרים לב לבייב לאפריקה 300 מיליון שקל. לבייב התחייב להשתתף בהנפקה ב-75%.

אורמת טכנולוגיות, החברה הבת של אורמת , דיווחה הבוקר כי הכנסותיה ברבעון הסתכמו ב-82.7 מיליון דולר, ירידה מ-99.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה רשמה אורמת רווח נקי בסך של 1.8 מיליון דולר, 4 סנט למניה, בהשוואה לרווח של 14.5 מיליון דולר, 23 סנט למניה, ברבעון הראשון של 2009.

לאחר דו"חות בזק שלשום, פרסם אתמול האנליסט צחי אברהם מכלל פיננסים סקירה והבהיר כי "גלגל השיניים של בזק ממשיך להסתובב ואוסף מזומן פנימה רבעון אחר רבעון". אברהם מסביר עוד כי החברה הותירה את התחזית השנתית על כנה והיא מציגה שיפור במרבית הפרמטרים המובילים". בשורה התחתונה, אברהם חוזר על "תשואת יתר" במחיר יעד של 10.40 שקל למניה.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]