מועצת הרשות השנייה רוצה לפקח על החדשות בערוצים 2 ו-10

בחברות החדשות של ערוצים 2 ו-10 רואים במהלך צעד מסוכן שעלול לפגוע בחופש העיתונאי

מועצת הרשות השנייה רוצה לפקח על החדשות. ל"גלובס" נודע כי במועצה מתכננים להקים ועדה רגולטורית חדשה, מתוך מועצת הרשות השנייה, שתעסוק ותפקח אך ורק על תכני משדרי החדשות של ערוץ 2 וערוץ 10. זאת בנוסף לוועדת הטלוויזיה הפועלת היום ברשות השנייה, ואמורה להיות אמונה על נושאים אלה.

בחברות החדשות רואים במהלך צעד מסוכן. "זה בעייתי ומיותר", אמר גורם בכיר באחת מחברות החדשות, "זו תוספת פיקוח שעלולה לפגוע בחופש העיתונאי ולהכתיב דפוסי פעולה לגופים מתפקדים שעומדים במטלותיהם. שמענו את האמירות שלהם בביקור שלהם בחדשות 10".

באחרונה, בעת ביקור של מועצת הרשות השנייה בחברת החדשות של ערוץ 10, קבל יו"ר ועדת הטלוויזיה של הרשות, יעקב שחם, על מינויה של רותי יובל לעורכת "השבוע" עם מיקי רוזנטל, בשל עמדותיה הפוליטיות השמאלניות.

במהלך 3 השנים האחרונות חלו שינויים משמעותיים בשתי חברות החדשות, עם מינויים של יושבי ראש ומנכ"לים חדשים, בתקופתה של מועצת הרשות השנייה הקודמת. בין היתר כוסו גירעונות החברות ופחתו הטענות על זליגת תכנים ואי מתן ביטוי לפריפריה.

אתמול (א') שלחה חברת מועצת הרשות השנייה, מרה מרו סנבטו, פנייה לראשי חברות החדשות, בה קראה לסקר את יום הזיכרון לעולי אתיופיה שמתו בסודן במסעם לישראל.

ביחס לפיקוח על משדרי החדשות, אמר יו"ר מועצת הרשות השנייה, אמנון נדב, כי "מדובר בהצעה של חברי המועצה שי בזק וד"ר אילן אבישר. אני תומך בהקמת ועדה כזו. הנושא יובא לדיון בישיבת מועצה הבאה כשנדון על ועדות המשנה".