בקרוב בבאר יעקב? פינוי-בינוי ענק להקמת 1,800 דירות חדשות

החברה הבוחנת את העסקה: אלמוג כ.ד.א.י שבבעלות משפחת אמסלם - שעדיין רחוקה מלהשיג את הסכמת כל הדיירים לפרויקט

‎‎חברת הבנייה אלמוג כ.ד.א.י שבבעלות משפחת אמסלם בוחנת פרויקט פינוי-בינוי רחב היקף ביישוב באר יעקב, שבו מתכננת החברה להרוס 400 יחידות דיור ישנות ולבנות במקומן 1,800 דירות חדשות.

‏במושגים ישראליים, מדובר ביחס נדיר שלפיו ייבנו 4.5 יחידות דיור חדשות על כל דירה אחת שתיהרס; המתחם אושר לפינוי-בינוי על ידי מועצת באר יעקב.

‏חשוב להדגיש כי החברה נמצאת עדיין בשלב המו"מ וכי היא רחוקה מלהשיג את הסכמת כל הדיירים לפרויקט, תהליך שעשוי להימשך חודשים ארוכים. לדברי אפרת אמסלם, מנהלת תחום התחדשות עירונית באלמוג כ.ד.א.י., נאספו "עשרות חתימות", אך בחברה סירבו לומר כמה דיירים הסכימו עד כה לפינוי-בינוי.

‏אלמוג כ.ד.א.י. מתכננת להרוס לאורכו של רחוב רבי מאיר בעל הנס ביישוב מבנים משנות ה-70 וה-80 בני שלוש וארבע קומות, ולבנות במקומם כמה מגדלים. לדברי אמסלם, למעשה יתבצע במתחם תהליך הפוך - "בינוי-פינוי" - שבו יישארו הדיירים בבתיהם עד לקבלת דירתם החדשה ואכלוסה. בכל פעם שתשלים אלמוג כ.ד.א.י בניין, היא תעביר לשם דיירים ורק אז תהרוס את המבנה הישן.

בחברה סירבו להעריך את מחירי הדירות החדשות בפרויקט, אך נציין כי מחיר דירת 5 חדרים חדשה בפרויקט ‏‏YOUNG‏ של אלמוג כ.ד.אי בבאר יעקב עומד על כ-1.25 מיליון שקל. ‏‎‎‏