הפסקת חשמל בביה"ח אסותא פגעה בהפריה של 9 זוגות

מבית החולים נמסר, כי "למרות שלא ברור אם נגרם נזק כלשהו, הוצע לנשים לעבור טיפול הפריה נוסף על חשבון אסותא ולמען הסר ספק לא להשתמש בביציות אלו"

אם הנחתם עד היום שבבתי חולים יש כל כך הרבה מערכות גיבוי חשמליות כך שאין שום סיכוי שהמוניטורים או מכונות ההנשמה יפסיקו לפעול במקרה של הפסקת חשמל, תחשבו שוב: בית החולים אסותא ברמת החייל, שמציב את עצמו בחזית הקידמה הטכנולוגית, הודיע היום (ג') על אירוע חמור: מהנדס חשמל עצמאי שמועסק במקום ערך בדיקת חשמל יזומה, וגרם בשוגג להפסקת חשמל ביחידה להפריה חוץ גופית (IVF). הפסקת החשמל נמשכה מספר דקות וגרמה לתקלה באחד ממכשירי ההפריה, מה שהעלה חשש לתקינות הליך ההפריה של 9 ביציות.

"נציגי ביה"ח פנו מיידית ל-9 הזוגות אשר בהם מדובר, ואשר עובריהם עברו את שלב ההקפאה, הסבירו להם את מהות התקלה ומסרו להם כי תהליך ההקפאה נקטע לכמה דקות", מסרו באסותא בהודעה לעיתונות. "למרות שלא ברור אם נגרם נזק כלשהו, הוצע לנשים לעבור טיפול הפריה נוסף על חשבון אסותא ולמען הסר ספק לא להשתמש בביציות אלו. האירוע נבדק לעומק ורועננו נהלים כדי לוודא שלא יישנה. האירוע דווח למשרד הבריאות", כך נמסר.

טיפול הפריה נוסף, כפי שהציעו לזוגות באסותא, משמעותו התארכות נוספת בתהליך ארוך וכמעט מייאש שעוברים זוגות כאלה. אל המחיר הנפשי הקשה הכרוך בהליך הזה, מתווסף כעת לאותם זוגות לא מעט עוגמת נפש. לזכותו של ביה"ח אסותא יש לומר כי הוא הודיע על המקרה לעיתונות - דבר שאינו נהוג בבתי חולים אחרים. באסותא מדגישים כי בבית החולים קיימים מספר רב של מערכות גיבוי חשמליות, וכי אם עובדים על פי הנהלים אין כל סיבה לתקלה שכזאת.